مدیر کل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: ۳۰۰ هزار نفر بیکار در خراسان رضوی وجود دارند و ۱۰ هزار نفر نیز بیمه بیکاری دریافت می کنند.
کد خبر: ۴۵۵۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴ 08 July 2017
به گزارش تابناک رضوی، افشین رحیمی گل‌خندان ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان مشهد اظهار کرد: مهارت آموزی در محیط کار واقعی و کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی با هدف رونق بازار از جمله طرح های در نظر گرفته شده برای ایجاد اشتغال است.

وی افزود: در طرح کارورزی صرفا نمی‌خواهیم آموزش بدهیم بلکه هماهنگی و تعامل بیشتر را در نظر داریم و سهمیه استان در این طرح بین شش تا ۱۰ هزار نفر است.

رحیمی افزود: برای تحقق این موضوع واحدهای صنفی صنعتی، شرکت‌های تعاونی تولیدی و کارگاهی گردشگری باید همکاری لازم را داشته باشند. 

مدیر کل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی ادامه داد: در طرح مهارت آموزی برای ۴۰ هزار نفر در کل کشور باید اشتغال ایجاد شود که سهمیه استان چهار هزار نفر است.

وی تصریح کرد: تعداد ۱۰ هزار فرصت شغلی در اصناف مشهد وجود دارد و به  ۱۰ هزار نفر نیز در خراسان رضوی بیمه بیکاری پرداخت می شود.

رحیمی بیان کرد: ۷۰۰ هزار مددجوی نهادهای حمایتی در مشهد وجود دارند که بخش عظیمی از  آن‌ها در حاشیه شهر مشهد زندگی می کنند.

کاهش ۶۰ درصدی جرائم خشن

در ادامه جلسه معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی اظهار کرد: برای جرایم خشن باید برنامه ریزی به‌موقع و کیفری صورت گیرد و خراسان رضوی در سال گذشته در بعضی جرایم با کاهش ۶۰ درصدی روبرو بوده است.

سید امیر مرتضوی افزود: هزار و ۹۸۰ عنوان مجرمانه در کل کشور وجود دارد که آسیب‌های اجتماعی را باید در اولویت قرار دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار