عضو شورای مرکزی انصارالله یمن گفت: سلاح‌های ممنوعه عربستان مردم یمن را به خاک و خون کشیده است.
کد خبر: ۴۷۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰ 15 June 2015
محمد‌المقبلی در اجتماع بزرگ «یمن تنها نمی‌ماند» در مهدیه مشهد با تأکید بر حدیثی از پیامبر (ص) مبنی بر اینکه دوستی و برادری مسلمانان همه مشکلات را رفع می‌کند، اظهار کرد: همه مردم جهان از خود می‌پرسند که چرا عربستان به یمن حمله کرد؟ و پاسخ آن است که یمن هیچ‌گونه دشمنی با عربستان نداشت، اما رژیم آل‌سعود برای اینکه سلطه یکی از کشورهای اسلامی را به دست بگیرد از طریق حمایت آمریکا به یمن حمله کرد.

وی با بیان اینکه عربستان از طریق ارتباطات خود با گروهک تروریستی القاعده در یمن، جنگ خود را برنامه‌ریزی کرد، افزود: حمله عربستان به یمن سبب شد تا عقب‌ماندگی، فقر و از هم‌گسیختگی در این کشور افزایش پیدا کند، اما با تشکیل انصارالله و مبارزات این گروه شجاع، مردم یمن در مقابل استکبار مقابله کردند.

عضو شورای مرکزی انصارالله یمن با اشاره به اینکه این کشور هوایی و زمینی در محاصره دشمن است، تصریح کرد: ایثار، شجاعت و امید مردم یمن در کنار مبارزات انصارالله در تاریخ ماندگار می‌شود و در نهایت شکست اصلی را عربستان و آمریکا متحمل می‌شوند.

المقبلی اضافه کرد: در حال حاضر محاصره یمن توسط دشمن و بمباران آنها در مراکز غیرنظامی مشکلات فراوانی را ایجاد کرده است، اما باز هم مردم یمن ایمان خود را از دست نمی‌دهند.

وی با ابراز تأسف از نبود فرهنگ قرآنی در میان مسلمانان جهان برای مقابله با عربستان و آمریکا، بیان کرد: ما اعتقاد داریم برادری و دوستی مسلمانان باید به گوش جهانیان برسد تا از کشورهای اشغال‌شده‌ای همچون فلسطین و یمن حمایت شود و آنها از دست استکبار آزاد شوند.

عضو شورای مرکزی انصارالله یمن با بیان اینکه مسلمانان باید با یکدیگر وحدت داشته باشند، تبیین کرد: عربستان و آمریکا تصمیم دارند همواره کشورهای اسلامی را به صورت مصرف‌کننده نگه دارند تا آنها را زیرسلطه خود داشته باشند.

در ادامه، یکی از فعالان انصارالله و جانباز جنگ یمن با اشاره به اینکه رژیم فاسد صهیونیستی میان فرقه‌ها و گروه‌های مذهبی در یمن، تفرقه ایجاد کرده است، متذکر شد: عربستان سعودی بیشتر مراکز غیرنظامی را بمباران کرده است و تاکنون بیش از 61 مرکز درمانی بمباران شده‌اند که بیش از 10 هزار کشته و مجروح بر جای گذاشته است.

عبدالملک الحوثی با اشاره به اینکه 30 درصد از مجروحان و کشته‌های این جنگ زنان و کودکان هستند، عنوان داشت: محاصره شدید هوایی، دریایی و زمینی یمن توسط دشمن انجام می‌شود.

وی یکی از مشکلات را قطع برق دانست و بیان کرد: بسیاری از مراکز درمانی در بیشتر استان‌های یمن دچار قطع برق می‌شوند و علاوه بر این، عربستان از سلاح‌هایی استفاده می‌کند که از نظر جهانی ممنوعه است که متأسفانه بسیاری از مردم به‌ویژه کودکان مستقیم یا غیرمستقیم آسیب دیدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار