مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی گفت: همزمان با ماه نزول قرآن تفسیر موضوعی و قرائت یک جز قرآن کریم در صحن غدیر حرم رضوی از ساعت ۱۸ تا اذان مغرب ویژه زائران غیر ایرانی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۹۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۲ 19 June 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی سید محمد جواد هاشمی‌نژاد در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: همزمان با ماه مبارک رمضان 204 سلسله جلسات سخنرانی و حلقه معرفت برای زائران عرب، اردو و آذری زبان حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

مدیر زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی با بیان اینکه سلسله جلسات سخنرانی ویژه زائران غیر ایرانی با محوریت مسائل روز جهان اسلام برگزار می‌شود، افزود: سید احمد حسینی، علی ساعدی، حسام محمداوی، سید علی افضل زیدی از جمله سخنوران سلسله جلسات سخنرانی ویژه زائران غیر ایرانی حرم رضوی در ماه مبارک رمضان هستند.

هاشمی‌نژاد با تاکید براینکه در ماه نزول قرآن تفسیر موضوعی و قرائت یک جز قرآن کریم در صحن غدیر از ساعت 18 تا اذان مغرب برگزار می‌شود، تصریح کرد: همزمان با مبارک رمضان جلسات آموزشی ویژه زائران اردو زبان‌ در رواق کوثر و کلاس‌های آموزشی زائران عرب زبان در محل رواق غدیر و دارالرحمه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هر روز ساعت 9 صبح خدمات فرهنگی مختلفی به کاروان‌های زائران غیر ایرانی و توریست‌های کشورهای مختلف در رواق‌های کوثر، غدیر، دارالرحمه ارائه می‌شود، بیان کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی ویژه زائران عرب زبان با محوریت "احزاب و جریان‌های اسلامی"، "نقش یمن در آینده جهان اسلامی" و "بررسی تاریخ آل سعود و نقش آنها در جهان اسلامی" برگزار می‌شود.

هاشمی نژاد به زمان برگزاری این نشست‌ها اشاره کرد و گفت: نشست‌های تخصصی زائران عرب زبان در روزهای 13،11 و 15 تیر ماه با حضور شیخ شفیق الجرادی در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار می‌شود.

وی از برگزاری همایش تخصصی با موضوع نقش انقلاب اسلامی ایران در رهبری جریانات جهان اسلام در محل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی خبر داد و گفت: همچنین همایش تخصصی با موضوع مقایسه مکتب اسلام در حکومت داری با سایر ادیان در ماه رمضان برگزار می‌شود.

مدیر زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی با تاکید براینکه از سوی این مدیریت برنامه‌های ویژه‌ای برای شب‌های قدر برای زائران غیر ایرانی تدوین شده است، افزود: برگزاری سلسله جلسات سخنرانی با موضوعات امام علی(ع) و مدیریت جهادی در ابعاد سیاسی، اقتصادی، و اجتماعی، سیمای امام علی(ع) در قرآن و انتظار فرج در دعاهای ماه رمضان برای زائران اردو زبان در رواق کوثر تدوین شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار