اغماض از استانداردهای ترکمنستان و بزرگنمایی مشکلات ورزشگاه ثامن مشهد باعث شد
طبق اعلام مسئولان فدراسيون فوتبال ايران ديدارهاي تيم ملي افغانستان از اين پس به دليل ايرادهای فني ورزشگاه ثامن‌الائمه(ع)مشهد علیرغم انبوه تماشاچیان این تیم در این شهر دیگر برگزار نمي شود!
کد خبر: ۴۹۹۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۰ 20 June 2015
اين بازي ها از اين پس به میزبانی ورزشگاه آزادي تهران برگزار خواهد شد در حالي‌که ورزشگاه مشهد آماده ميزباني ليگ برتر مي شود و در این فصل دو تیم سیاه جامگان و پدیده را در این لیگ دارد.
 بعد از همگروهی تیم ملی ژاپن با تیم های ملی افغانستان و سوریه و برگزاری بازی های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه و جام ملت های 2019 امارات افغان ها در مشهد، تنها دیدار آنها با ژاپن به جای برگزاری در ورزشگاه ثامن مشهد در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.

ميزبانی بازي افغانستان با ژاپن از مشهد گرفته شد!

کمیته بین الملل فدراسیون فوتبال با تایید این خبر یادآور شد تمام بازی های گروهی تیم ملی افغانستان در مشهد برگزار می شود و تنها بازی آنها با تیم ملی ژاپن در تهران و ورزشگاه آزادی خواهد بود. 

البته این در حالی است که به گزارش کاپ ، بعد از پذیرش فدراسیون فوتبال برای میزبانی بازی های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه و جام ملت های 2019 دو کشور افغانستان و عراق در ایران به خاطر شرایط جنگی این کشورها شنیده شد که بعد از برگزاری دیدار افغانستان و سوریه در مشهد، AFC از نور پروژکتورهای ورزشگاه ثامن(محل برگزاری دیدارهای افغانستان) و وضعیت صندلی و سکوها ایراد گرفتند که در سطح استاندارد نبوده است. با این وضعیت باید خیلی زود کمبودهای ورزشگاه ثامن رفع شود وگرنه چه بسا بازیهای دیگر این تیمها هم در تهران برگزار شود. 

جالب اینجاست AFC و فیفا هیچ توجهی به شرایط ورزشگاه داش آغوز ترکمنستان، محل برگزاری دیدار و ترکمنستان، نکردند که هیچ کدام از استانداردهای مورد نظر در آن رعایت نشده بود. این شهر با فرودگاه بین المللی 630 کیلومتر فاصله داشت در حالی که در آیین نامه آمده است فاصله فرودگاه تا محل بازی نباید بیشتر از 2 ساعت باشد. 

فرودگاه داش آغوز یک فرودگاه محلی بود که تنها پروازهای داخلی و چارتر در آن امکان فرود دارند اما جالب ترین بهانه فدراسیون ترکمنستان برای انتقال بازی از عشق آباد به داش آغوز برگزاری بازی های سالنی در سال 2017 بوده که هیچ ربطی به فوتبال چمنی نداشته و معلوم نیست چرا کنفدراسیون فوتبال آسیا این درخواست را پذیرفته است؟

لازم به ذکر است در بازی پیشین تیم افغانستان در مشهد حدود 9 هزار تماشاگر افغانستانی به خوبی به تماشا و تشویق تیمشان پرداختند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار