آیت‌الله علم‌الهدی:
امام جمعه مشهد با بیان اینکه بنده تنها طلبه‌ای هستم که راهنمایی می‌کنم، گفت: من مسئول امنیتی نیستم که با زور جلوی برخی فعالیت‌های هنری را بگیرم.
کد خبر: ۵۰۹۱۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۷ 21 June 2015
آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در مراسم تفسیر قرآن کریم که در مهدیه مشهد برگزار شد، در ارتباط با خواص سوره محمد(ص) اظهار داشت: هر کس این سوره را بخواند هیچ وقت در مبانی دینی دچار شک و تردید نمی‌شود.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: برخی افراد مردد هستند و قدرت تصمیم‌گیری ندارند که این سوره در وصف درمان آنان بسیار مفید است.

آیت‌الله علم الهدی با تأکید بر اینکه سوره‌های قرآن باید با توجه به معانی و محتوای آن خوانده شود تا تأثیر خود را بگذارد متذکر شد: نمی‌گوئیم لفظ بی‌نتیجه است اما باید سوره‌ها با توجه به معانی خوانده شود تا تنها لغلغه زبان نباشد.

وی با بیان اینکه هر کس سوره محمد را بنویسد و با خود نگه دارد از هر بلا و مرضی محفوظ می‌ماند، افزود: زمانی که انسان در مقابل جریان ترس و شکست قرار گیرد این سوره را بنویسد و همراه خود داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آیه اول سوره محمد با توبیخ کفار شروع می‌شود، خاطرنشان کرد: در 114 سوره قرآن 11 سوره با توبیخ کفار شروع شده که سوره محمد یکی از این سوره‌ها است.

وی به علت شروع سوره با توبیخ کفار اشاره کرد و بیان داشت: مردم باید بدانند به هیچ وجه با کفار و دشمنان خدا نمی‌توان سازش کرد و زندگی عادی داشت.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه برخی از مفسران کافران را به 2 دسته تقسیم کرده‌اند، عنوان کرد: عده‌ای از کافران صدعن سبیل‌الله کرده و با دین خدا مبارزه می‌کنند اما گروه دیگر صدعن‌ سبیل‌الله نمی‌کنند و تنها کافر هستند و در واقع کاری به مسلمانان ندارند.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: برخی دیگر از مفسران می‌گویند همه کافران صدعن سبیل‌الله می‌کند و تنها فردی که کافر است با فضای کفری که در خانواده خود ایجاد کرده نسبت به نسل بعد خودش صدعن سبیل‌الله کرده است.

خطیب جمعه مشهد با بیان اینکه صدعن سبیل‌الله دو نوع است، بیان کرد: هر کافری صدعن سبیل‌الله می‌کند زیرا هم مانع می‌شود که دیگران ایمان نیاورند و هم مانع ایمان خودش می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری صدعن سبیل‌الله منع کردن از راه خدا عنوان کرد و افزود: منع کردن گاهی با زور صورت می‌گیرد و گاهی با عملیات روانی و تبلیغات انجام می‌شود به صورتی که کافران فضایی درست می‌کنند که اگر کسی به خدا ایمان آورد او را در نزد خدا بی‌آبرو کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کرد: در عرصه سیاسی افراد لائیک بدترین نوع صدعن سبیل‌الله که عملیات روانی و تبلیغات است را علیه مسلمانان به کار می‌گیرند که جاهلیت این افراد با جاهلیت افراد در گذشته تفاوتی نمی‌کند.

آیت‌الله علم الهدی به ماجرایی در دانشگاه فردوسی مشهد اشاره کرد و یادآور شد: حدود 2 الی سه سال پیش در دانشگاه فردوسی برنامه‌ای اجرا شد و مسائلی پیش آمد که بنده با مدیریت و اساتید دانشگاه صحبت کردم و آنان مطالب من را قبول کرده و سعی در پیشگیری از ناهنجاری‌های اخلاقی در دانشگاه کردند اما پس از مدتی از سوی دانشگاه نامه‌ای به مقام معظم رهبری زده شد و در آن نامه از بنده شکایت کردند و رونوشت نامه را نیز برای خودم ارسال کردند.

وی ادامه داد: متن نامه حاوی این مسئله بود که بنده در دانشگاه جلوی برخی فعالیت‌های هنری را گرفته و مانع از آزادی‌های دانشجویان شدم.

خطیب جمعه مشهد متذکر شد: بنده در واکنش به این نامه گفتم مگر من مسئول امنیتی هستم که با زور جلوی برخی فعالیت‌های هنری را بگیرم و مانع فعالیت افراد شوم بنده تنها طلبه‌‌ای هستم که راهنمایی می‌کنم دانشگاه جای علم و افراد نخبه است و انجام برخی فعالیت‌ها در آن درست نیست.

وی خاطرنشان کرد: این حرکت که آن‌ها حرف ما را بپذیرند اما پس از مدتی شکایتی از ما صورت گیرد نوعی عملیات روانی است که صدعن سبیل‌الله محسوب می‌‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار