عضو هیئت رئیسه شورای ‌شهر مشهد از انتقال ۴۹۷۹ واحد صنفی مزاحم به خارج از شهر مشهد خبر داد.
کد خبر: ۵۱۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷ 22 June 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، فاطمه غیور در زمینه ساماندهی مشاغل مزاحم شهری مشهد اظهار داشت: هر شغلی که در شرایط طبیعی محیط افراد از طریق ایجاد آلودگی‌‌های صوتی، زیست محیطی وغیره اختلال ایجاد کند در دسته مشاغل مزاحم شهری قرار می‌گیرد.

وی افزود: برخی از این مشاغل مزاحم می‌توانند از طریق استانداردسازی در داخل شهر خدمت‌رسانی کنند اما دسته دیگر باید به خارج از شهر منتقل شوند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: در حال حاضر بالغ بر 65 درصد از مشاغل مزاحم شناسایی شده در شهر مشهد شرایط استانداردهای مصوب را ندارند و باید به خارج از محیط شهری منتقل شوند.

غیور ادامه داد: در حال حاضر 847 واحد صنفی مزاحم مانند خدمات خودرویی سنگین در قالب 9 مجتمع به خارج از شهر منتقل شده‌اند و 4979 واحد دیگر در حال انتقال است.

وی در زمینه مزاحمت برخی از کارخانجات در داخل شهر گفت: در حال حاضر به کارخانجاتی که فعالیت آن‌ها در داخل شهر برای شهروندان ایجاد مزاحمت می‌کند مهلت داده شده است تا خود را به ضوابط تعیین شده و استاندارد برسانند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه برای ساماندهی مشاغل مزاحم تسهیلاتی در نظر گرفته شده است، ادامه داد: این تسهیلات شامل معافیت از پرداخت عوارض ورود به محدوده، تقسیط عوارض پروانه بعد از بهره‌برداری مجتمع و ارائه تسهیلاتی در زمینه تغییر کاربری از طریق کمیسیون ماده 5 است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار