نویسنده دفاع مقدس گفت: ۱۵ داستان از شهدای مرزهای شرقی کشور همزمان با هفته دفاع مقدس وارد بازار نشر می‌شود.
کد خبر: ۵۳۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۱ 27 June 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی ملیحه بذری در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: بنده متولد و بزرگ شده شهرستان تربت از شهرستان‌های مرزی در شرق کشور هستم و از کودکی به خاطر دارم که شهدای بسیاری از مرز می‌آمدند که در مبارزه با موارد مخدر به شهادت رسیده‌ بودند.

بذری گفت: صحنه‌های بسیاری از اعدام قاچاقچی‌ها در خاطرم مانده است و به یاد دارم که اشرار در مناطق مرزی مسائل و مصائبی ایجاد می‌کردند و همواره سرابازان و نیروهای نظامی ما در مرز بودند که در برابر این شرارت‌ها ایستادگی می‌کردند و به نظرم نگارش کتابی در ارتباط با آنها بسیار خوب و به جا است.

وی افزود: در حال حاضر 15 زندگینامه از شهدای مرزی شرق کشور آماده کرده‌ام که در جمع‌آوری اطلاعات این شهدا همکاری خوبی با من شده و این 15 زندگینامه را در قالب 15 داستان که هر کدام به یکی از شهدای مرز شرق کشور تعلق دارد نوشته‌ام.

بذری تصریح کرد: شهدای مرزی، شهدای غریبی هستند و بسیاری از آنان را هیچکس نمی‌شناسد، مبارزه آنها در مرزهای کشور امنیت را برای کشور به همراه می‌آورد و به نظرم خوب است با نوشتن کتابی در مورد آنان به نوعی با این شهدای گرانقدر ادای دین داشته باشم.

وی خاطرنشان کرد: در این شهدا از سرباز تا سردار را داریم و داستان زندگی این شهیدان از سرباز تا سردار که مسئولیت‌های مختلفی را بر عهده داشته‌اند هر کدام حاوی نکاتی مهم از زندگی و مبارزه این شهیدان است.

این نویسنده مشهدی دفاع مقدس گفت: نخستین کتابی که در ارتباط با شهدا و فرهنگ دفاع مقدس نوشتم کتاب علیمرد بود و پس از آن نیز به شدت علاقه‌مند شدم در ارتباط با فرهنگ دفاع مقدس مطالعه کرده و بنویسم.

بذری عنوان کرد: به نظرم نوشتن پیرامون شهدا و رزمندگان بسیار زیبا و لذت‌بخش است و اگر کسی در این حوزه وارد شود بی‌شک به آن علاقه‌مند می‌شود.

وی با اشاره به این که مراحل نگارش این 15 داستان به پایان رسیده و در حال حاضر ویرایش آن را انجام می‌دهد عنوان کرد: مراحل کار را به گونه‌ای پیش بردم که بتوانم در هفته دفاع مقدس و یا در نهایت همزمان با هفته نیروی انتظامی در مهر ماه امسال آن را رونمایی کنم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار