سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: ایستگاه های سیار صدور کارت را برای پوشش جمعیت روستایی، محروم و دورافتاده راه اندازی کرده ایم البته افراد دارای محدودیت حرکتی، جانبازان نیز از طریق همین ایستگاه پوشش داده می شوند.
کد خبر: ۵۴۳۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷ 25 December 2017
به گزارش تابناک : سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به بیش از صدور 30 میلیون کارت هوشمند ملی گفت: در حال حاضر بیش از 32 میلیون نفر مراحل تکمیل ثبت نام را انجام داده اند ضمن اینکه ظرفیت صدور کارت را افزایش داده ایم و ماهانه دو و نیم میلیون کارت صادر می شود.

وی در ادامه افزود: از مردم درخواست کرده ایم که برای دریافت کارت جدید هوشمند خود اقدام کنند چرا که کارت هایی که اعتبار آنها تا تاریخ 29/ 96/12 است، از فروردین سال آینده از درجه اعتبار ساقط می شوند.

ابوترابی یادآور شد: برای پوشش جمعیت روستایی، محروم و دورافتاده ایستگاه های سیار صدور کارت را راه اندازی کرده ایم ضمن اینکه افراد دارای محدودیت حرکتی، جانبازان و آسایشگاه ها از طریق همین ایستگاه پوشش داده می شوند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه کارت هوشمند ملی کلید ورود به دروازه الکترونیک است، گفت: اخیرا هیئت دولت مصوبه ای را به وزارت کشور ابلاغ کرد که بر اساس آن دستگاه های دیگر از صدور کارت هوشمند و موازی در حوزه خود خودداری کنند.

وی اضافه کرد: از این رو طی دو ماه گذشته جلساتی را با دستگاه های مختلف داشته ایم تا از صدور کارت های متعدد جلوگیری و هر ایرانی یک کارت هوشمند داشته باشد.

ابوترابی مزایای کارت هوشمند ملی را برشمرد و تصریح کرد: استعلام از طریق فضای الکترونیکی، پیش بینی امضای الکترونیک، ضریب امنیتی بالا و غیرقابل جعل بودن از ویژگی های کارت هوشمند ملی است، ضمن اینکه هم اکنون در 200 هزار نقطه کشور از پایگاه سازمان ثبت احوال استعلام آنلاین انجام می شود و 120 نهاد، سازمان و وزارت خانه استعلام هویتی را از طریق سازمان ثبت احوال انجام می دهند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت:کارت بیمه سلامت، کارت شناسایی کارکنان دولت، گواهینامه و پایان خدمت از جمله کارت هایی هستند که می توانند در کارت هوشمند ملی به عنوان کارت مادر تجمیع شوند.

وی در خصوص مبلغ مورد نیاز برای تهیه این کارت گفت: هزینه ای اضافی برای صدور کارت هوشمند ملی در بودجه سال 97 پیش بینی نشده است و در حال حاضر 20 هزار تومان برای خزانه، 9 هزار تومان برای تصویربرداری و تکمیل ثبت نام و 2 هزار تومان برای تحویل کارت درنظر گرفته شده لست که مجموعا 31 هزار تومان می شود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در پایان با بیان اینکه هموطنان از لحظه اقدام برای ثبت نام ،ظرف حداکثر یک ماه کارت هوشمند ملی خود را دریافت می کنند، خاطرنشان کرد: بیش از 14 هزار کاربر در 2 هزار نقطه و 12 هزار ایستگاه در سراسر کشور در دفاتر ثبت احوال، پست و آی سی تی روستایی آماده دریافت درخواست هموطنان هستند.





منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار