آیت‌الله علم‌الهدی:
امام جمعه مشهد گفت: وابستگی به خداوند هیچ خرج و هزینه‌ای ندارد اما وابستگی به غیر خدا هزینه‌ و زحمت فراوانی برای انسان به همراه دارد و سپس این ارتباط به راحتی از بین می‌رود.
کد خبر: ۵۴۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹ 29 June 2015
آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در جلسه تفسیر قرآن کریم در مهدیه مشهد با اشاره به آموزش‌های قرآن کریم به مردم اظهار کرد: قرآن در کنار آموزش سمعی، آموزش بصری هم دارد و بسیاری از واقعیت‌ها را به صورت تصویر به انسان آموزش می‌دهد.

وی ادامه داد: در عرصه تبلیغات مسئله نمایش یک جریان قوی‌تر و نیرومندتر از مرحله تبیین، تشریح و مذاکره است بنابراین باید در عرصه تبیین از ابزار تصویری و نمایشی بیشتر استفاده کنیم.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه خدا در قرآن از آموزش بصری استفاده کرده است، افزود: تابلوسازی قرآن به وسیله مثال‌های قرآنی است و عمده شگرد بالای قرآن در جریان هدایت بشر این است که خداوند غیر از استدلال و دلیل و برهان مسائل را برای مردم تصویر هم کرده است.

وی تأکید کرد: خداوند نقش آموزش بصری را به وسیله مثال برای مردم جا انداخته است و مثال برای توده مردم است و برای نخبگان جامعه نیست زیرا توده مردم از قبل آمادگی فکری ندارند و مثال برای آنها عامل تحریک کننده است که باعث می‌شود اصل مطلب را درک کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تابلوسازی قرآن به وسیله مثال گفت: یکی از اقسام تابلوسازی قرآن، تابلوسازی فرضی است و واقعیت‌ها را در قالب این تابلو فرضی نمایش می‌دهد.

آیت‌الله علم‌الهدی نوع دیگر تابلوسازی قرآن را تابلوسازی محسوس برشمرد و افزود: یعنی یک موجود محسوس واقعی را در برابر بینش ما قرار داده و موضوع خود را با آن تطبیق می‌دهد.

وی، نوع سوم تابلوسازی قرآن را بیان تاریخ برای مردم بیان کرد و ادامه داد: تاریخ همانند آینه است و آدم وقتی تاریخ را می‌خواند، زندگی خود را در یک آینه می‌بیند و پروردگار از این آینه برای تابلوسازی استفاده می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار