رییس جمهور فرانسه خروج آمریکا از برجام را اشتباهی بزرگ خواند.
کد خبر: ۵۴۷۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸ 04 January 2018

به گزارش تابناک : کریستین امانپور -- مجری سی ان ان -- با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه مصاحبه‌ای انجام داد. در این مصاحبه که در ماه سپتامبر در سفر امانوئل مکرون به نیویورک انجام شده بود وی در بخش هایی به برجام هم اشاره کرد.

مکرون ابراز امیدواری کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از توافقنامه هسته ای ایران موسوم به برجام خارج نشود. وی گفت اگر ترامپ چنین کاری بکند اشتباه بزرگی مرتکب شده است.

رئیس جمهور فرانسه اظهار داشت: من نمی گویم که توافقنامه هسته ای با ایران دربرگیرنده همه موضوعات در ارتباط با ایران است؛ اما اگر رئیس جمهور ترامپ فکر می کند که این توافقنامه کافی نیست، من با وی هم نظر هستم اما ما این توافقنامه را داریم، نتیجه این توافقنامه این است که ما اکنون یک روند نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی را داریم و فکر می کنم که داشتن این روند نظارت، بهتر از نداشتن روند نظارت باشد.

وی افزود: اگر ما توافقنامه هسته ای را متوقف کنیم در این صورت وارد شرایطی خواهیم شد که مشابه با شرایط کره شمالی خواهد شد. اکنون این توافقنامه باید تکمیل شود و احتمالا من تلاش خواهم کرد ترامپ را متقاعد کنم که بهترین راه برای رفع نگرانی هایش درباره ایران این است که در این مسیر کار شود: اول اینکه ما باید کار کنیم تا یک روند نظارت بر روی موشک های بالستیک و فعالیت های بالستیک ایران داشته باشیم. این یک نگرانی است. نگرانی برای کل منطقه است(!). ما باید روی این مسئله کار کنیم و به یک توافقنامه جدید نیاز داریم. ما می توانیم روی تحریم ها و توافقنامه ها در بخش مربوط به موشک بالستیک کار کنیم. سومین نکته این است که ما باید توافقنامه هسته ای سال 2015 با ایران را برای سال بعد دوره بعد از سال 2025 تکمیل کنیم.

 

 

منبع : سی ان ان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار