مدیرکل امور رفاهی زائران خراسان رضوی: بیش از ۲۸ میلیون زائر در ۱۰ ماه امسال به مشهد مقدس وارد شدند.
کد خبر: ۵۶۱۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲ 04 February 2018

به گزارش تابناک : مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: امسال تا پایان دی  28 میلیون و میلیون و  590 هزار زائر و مسافر به مشهد الرضا (ع)  سفر کردند.

مهدی فروزان افزود: بیش از 17 میلیون از این تعداد با وسایل نقلیه شخصی، بیش از   5 میلیون و 700  هزار نفر با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای،  بیش از دو میلیون و 900 هزار مسافر هم  از طریق ناوگان ریلی و  بیش از دو میلیون و 700 هزار مسافر نیز از طریق فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد زائر و مسافر مشهد شدند.

او گفت:  هم اکنون دو هزار و 22تاسیسات گردشگری  به زائران و مسافران این شهر خدمت رسانی می کنند  که دو هزارو 154 واحد از کل این واحدها هتل ، 318 هتل آپارتمان  و 390 میهمانپذیر  است و خدمات اقامتی و اسکان را به زائران و مسافران این شهر ارائه می کنند.

 مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی افزود: همچنین  586خانه مسافر ، 1 18 اقامتگاه بوم گردی ، 158 مجتمع پذیرایی و 337آژانس خدمات  مسافرتی و گردشگری هم در چرخه خدمات رسانی به زائران و مسافران هستند.

مهدی فروزان با بیان اینکه تلاش شده  است با فراهم کردن امکانات زیرساختی خدمات مناسبی به این زائران ارائه شود،  از این رو تعداد قابل توجهی از میهمانپذیرهای واقع در اطراف حرم مطهر رضوی که بدون  ایمنی و شرایط مناسب زائر پذیری بوده تخریب شده و از چرخه ارائه خدمت به زائران خارج شده است.

او گفت: هم اکنون 291 طرح با 58 هزار میلیارد ریال در حوزه گردشگری استان  در دست انجام است .

 

 

منبع : صدا و سیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار