سیر می تواند یک دارو با خاصیت آنتی بیوتیکی و سم زدایی برای بیماری های مزمن است.
کد خبر: ۵۶۲۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸ 05 February 2018

به گزارش تابناک : اسناد زیادی ازتمدن‌های بابل، مصر، روم، یونان و چین باستان به جا مانده است که فواید بی‌شمار این سبزی پرخاصیت را ثبت کرده‌اند.‌این خواص به خاطر ترکیبات سولفوری است هنگام له شدن یا خرد کردن و جویدن سیر آزاد می‌شوند.
یک حبه سیر می‌تواند حاوی منگنز، ویتامین ب۶، ویتامین سی، فسفر، ویتامین ب۱، آهن، و پتاسیم باشد. با این حال ۲۸ گرم سیر‌ تنها ۴۲ کالری دارد.
سیر و سر ما خوردگی
مصرف سیر‌ می‌تواند عملکرد محافظتی سیستم ایمنی را تقویت کند. مطالعه‌ای نشان داد مصرف روزانه‌ی این سبزی پرخاصیت ابتلا به آنفلوآنزا و سرماخوردگی را تا ۶۳ درصد کاهش می‌دهد.
سیر و فشار خون
نشان می دهد مصرف ۶۰۰- ‍۱۵۰۰ میلی‌گرم عصاره سیر می‌تواند فشار خون را برای یک دوره‌ی ۲۴ هفته‌ای کنترل کند. مطالعات نشان می‌دهد عصاره یا مکمل سیر به اندازه‌ی آتنولول موثر است، دارویی که فشار خون بالا را درمان می‌کن.د
سیر و کاهش کلسترول خون .
مصرف روزانه سیر یکی از راه‌های کاهش کلسترول خون است که تا 15 درصد آن را پایین می آورد.
سیر و سم زدایی از بدن
ترکیبات سولفوری موجود در سیر‌ هنگام جویده شدن یا خرد شدن رها شده و می‌توانند به سم زدایی بدن کمک کنند. مطالعات نشان می دهد مصرف روزانه‌ی سیر‌ یا مکمل آن سطح تجمع سرب را در خون تا ۱۹ درصد کاهش داد. هم‌چنین می‌تواند علائم مرتبط با مسمومیت فلزات سنگین را، از جمله سردرد و فشار خون را هم کاهش دهد..
سیرو تقویت سلامت استخوان ها
مصرف سیر ، از تحلیل استخوان‌ها جلوگیری کند.هم‌چنین مصرف روزانه‌ مقدار زیادی عصاره سیر یا ۲ گرم سیر‌ خام، به طرز چشم‌گیری از شدت کمبود استروژن در زنان یائسه جلوگیری می‌کند..
سیرو کنترل قند خون
مصرف مداوم سیر‌ ترشح انسولین را افزایش داده و سطح قند خون را کنترل می‌کند، افرادی که قند خون بالایی دارند باید سیر‌ را در رژیم روزانه‌شان بگنجانند یا مکمل سیر‌ مصرف کنند.

 

 

 

منبع : صدا و سیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار