آیت‌الله علم‌الهدی:
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شب‌های پرمنزلت قدر گفت: کسانی که با اهل بیت(ع) ارتباط ندارند نمی‌توانند به خداوند متصل شوند بنابراین تمام ارزش شب‌های قدر به دلیل اتصال این ساعات مبارک با خانواده اهل بیت(ع) است.
کد خبر: ۵۷۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰ 05 July 2015
آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در مراسم تفسیر سوره مبارکه محمد که به مناسبت ماه مبارک رمضان در مهدیه مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در مسئله برزخ و زندگی برزخی، این نکته قابل تأمل است که وقتی وارد مرحله ثبات بعد از مرگ شدیم دو زندگی برزخی و محشری داریم.

وی ادامه داد: همه عمر ما و وقایع آن به صورت عقب‌گرد در زندگی برزخی می‌گذرد و در یک پروسه 20 هزار ساله به عقب برمی‌گردد، لذا زندگی برزخی همین دنیای ماست که در برزخ به صورت عقب‌گرد طی می‌شود.

خطیب جمعه مشهد اعلام کرد: اینکه توصیه می‌شود به زیارت اموات بروید به دلیل این است که کانون زندگی برزخی آنها در همان مکان قبر است و به همین دلیل زیارت مردگان به این گونه، پسندیده است.

علم‌الهدی با اشاره به رشادت‌های رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی گفت: رزمندگان وقتی می‌خواستند به جبهه بروند در واقع از زندگی خود می‌گذشتند و می‌دانستند به جایی می‌روند که سفر گردشی نیست و باران آتش در شب عملیات در انتظارشان است، آنها با این نگاه از زندگی دنیایی جدا می‌شدند با این حال، بسیار کم دیده می‌شد که خانواده شهدا در بدرقه رزمندگان گریه کنند.

وی با اشاره به تعبیر قرآن از رفتن رزمندگان به جبهه افزود: به تعبیر قرآن، وقتی که رزمندگان به جبهه می‌رفتند خداوند حال آنها را اصلاح می‌کرد و دیگر نگرانی در وجودشان نبود، همچنین خداوند در بخشی دیگر از آیات قرآن می‌فرمایند نپندارید کسانی که در راه خدا کشته شدند، مرده‌اند بلکه آنها زنده هستند چرا که خداوند زندگی آنها را اصلاح می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: شهدایی که جانشان را برای این انقلاب داده‌اند در واقع مسیر انقلاب و نظام را دنبال کردند به همین دلیل گاهی می‌بینیم با یک پیام از سوی آنها همه چیز عوض می‌شود بنابراین می‌توان به روح شهدا متوسل شد.

وی با بیان اینکه کسی که شهید می‌شود وجودش را در اختیار خدا گذاشته است، گفت: شهادت در واقع یک نقطه آغاز بوده که آخر آن فدا شدن در راه خدا است، بنابراین وقتی موجودی همه هستی خود را در راه خدا داده است باید بداند خداوند قادر و توانا هم همه چیز را برای او تأمین می‌کند.

علم‌الهدی با اشاره به شب‌های پرمنزلت قدر بیان کرد: امشب شب قدر است و آن چیزی که مهم است نیت اعمال ماست، اگر ما ولایت اهل بیت(ع) را نداشتیم شب قدر هیچ ارزشی نداشت و کسانی که با اهل بیت(ع) ارتباط ندارند نمی‌توانند به خداوند متصل شوند بنابراین تمام ارزش شب‌های قدر به دلیل اتصال این ساعات مبارک به خانواده اهل بیت(ع) است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار