در کتابخانه مرکزی برگزار می‌شود؛
رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ ها، موزه ‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از برپایی نمایشگاه کتاب های خطی، چاپ سنگی و چاپی با موضوع امام علی(ع) در کتابخانه مرکزی خبر داد.
کد خبر: ۵۸۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹ 07 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، محمدجواد قوی عنوان کرد: در این نمایشگاه مجموعه‌ ای منتخب از کتاب ‌های کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی با موضوع امام علی(ع)، از 14 تیرماه به مدت یک هفته در معرض دید عموم گذاشته شده است.

وی اظهار داشت: کتاب هایی چون دعای صباح منسوب به حضرت امیرالمؤمنین(ع) به خط کوفی و نسخ با موضوع ادعیه، غررالحکم و دُررالکلم با موضوع اخبار به قدمت قرن ششم قمری، تاریخ و زندگانی علی بن ابی طالب(ع) با موضوع اخبار و به خط نسخ و شرح دیوان حضرت علی(ع) با موضوع ادبیات به قدمت سال 1010 قمری از جمله کتاب‌ های خطی این نمایشگاه هستند.

وی گفت: یکی از آثار نفیس نمایشگاه کتاب با موضوع امام علی(ع)، قرآنی است منسوب به دستخط مبارک امام علی بن ابی طالب(ع) به خط کوفی 16 سطری که در قرن یک هجری قمری کتابت شده و در سال 1009 قمری وقف شده است.

قوی با اشاره به اینکه کتاب‌ های چاپ سنگی با موضوع امام علی(ع) بخش مهمی از این نمایشگاه را تشکیل می دهند، به معرفی برخی از آن ها پرداخت و گفت: کتاب های قصیده علویه در سال 1339 قمری، عمدة بن البطریق در سال 1309 قمری، خصایص وحی المبین فی مناقب امیرالمؤمنین(ع) در سال 1311 قمری و علم الیقین در فضایل امیرالمؤمنین(ع) در سال 1352 قمری منتشر شده اند.

وی افزود: کتاب‌ های چاپی این نمایشگاه نیز با عناوین مختلف مانند: «اوصاف متقین»، «ولایت بهانه خلقت»، «واقعه صفین در تاریخ»، «از غدیر تا محراب»، «علی از دیدگاه علی(ع)»، «حقیقت تطهیر»، «شرح روان نهج‌البلاغه»، «سوگنامه امام علی(ع)»، «منشور مملکت داری در نامه امام علی(ع) به مالک اشتر» و ... به جنبه‌ های مختلف زندگی امام علی(ع) می پردازند.

وی متذکر شد: نمایشگاه کتاب های خطی، چاپ سنگی و چاپی با موضوع امام علی(ع)، از 14 تیرماه 1394 به مدت یک هفته در تالار ورودی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در معرض نمایش عموم مراجعه کنندگان علاقه مند قرار دارد.

منبع: پایگاه اطلاع‌ رسانی آستان قدس رضوی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار