آیت‌الله علم‌الهدی:
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عده‌ای در مقابل توطئه دشمن ژست آکادمیک و روشن‌فکری به خود می‌گیرند، گفت: باید به آنها گفت آنچه که برخلاف فرمان خدا باشد مورد قبول نبوده و هیچگاه به منصه ظهور نمی‌رسد.
کد خبر: ۵۹۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱ 10 July 2015
آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در جلسه تفسیر سوره محمد که در محل مهدیه مشهد برگزار شد، اظهار کرد: تمام جریان‌های کفری که در مقابل خدا صف‌آرایی کردند از نظر ظاهر از توان بالایی برخوردار بودند اما دلیل اینکه آنها پس از مدتی دچار لغزش شده و سقوط کردند این است که به خداوند نمی‌اندیشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: همه برنامه‌های این افراد علیه پروردگار عکس جواب می‌دهد لذا اینجا دو نکته قابل تامل است که نکته نخست ارزش انسان در کارها به نشاط و انگیزه بوده است.

وی بیان کرد: برخی از افراد با یک عملیات روانی دشمن جا می‌خورند و با یک توطئه دشمن فکر این هستند که ژست آکادمیک و روشن فکری به خود بگیرند اما باید به آنها گفت آنچه که برخلاف فرمان خدا باشد مورد قبول نبوده و هیچگاه به منصه ظهور نمی‌رسد.

علم‌الهدی ادامه داد: بنده‌ای که از روی نارضایتی فرمان خدا را اجرا می‌کند خداوند این بنده را نمی‌خواهد لذا اگر انسان کاری انجام داد اما ناراضی بود اینجا دچار عملی بی‌اثر می‌شود و کراهت از دستورات خداوند نوعی کفر است.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: خداوند حجاب را واجب کرده اما یک خانمی از این موضوع بدش می‌آید و باید گفت این کافر است و باید گفت اصل عبادت این است که در مقام بندگی چیزی را بخواهیم که خداوند می‌پسندد و در این راستا اصل عبادت و بندگی خدا عشق باطن درونی انسان است.

وی عنوان کرد: برخی افراد در جامعه متوجه این نکته نیستند که با اعمال خود، چهره یک عده انسان‌های متدین را خراب می‌کنند چراکه ارزش‌های دین را به درستی معرفی نمی‌کنند و نتیجه این می‌شود که هر زرق و برقی و هر نوع هنجارشکنی به پای افراد متدین گذاشته شود.

علم‌الهدی بیان کرد: فاصله گرفتن از فرمان الهی انسان را دچار لغزش می‌کند لذا مردم کوفه در بیعت با حضرت علی (ع) خیلی نقش داشتند و همه چشمشان دنبال این بود که حضرت علی (ع) چه کسی را به عنوان والی کوفه تعیین می‌کند و ایشان یکی از اصحاب پیامبر را که زندگی ساده‌ای داشت به عنوان والی کوفه انتخاب کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مردم کوفه شنیدند که والی کوفه در راه است و هر روز به استقبالش می‌رفتند و وقتی وارد کوفه شد و نامه حضرت را قرائت کرد سادگی ایشان مورد اعتراض مردم کوفه واقع شد لذا انسان‌ها اینگونه‌اند و دنبال ژست و چهره می‌روند و در این راستا مظهر قدرت را می‌پذیرند اما مظهر زهد خداوند را قبول ندارند و باید گفت این کفر است و تمام مشکل مردم در قبال حضرت علی (ع) همین بود.

وی با اشاره به جنایات پهلوی در کشور یادآور شد: اینکه انگلیسی‌ها در جریان رضا خان کودتا کردند به خاطر بینش تجمل‌پرستی مردم بود و مردم قدرت را در زرق و برق نظام قاجاری می‌دیدند و وقتی رضا خان آمد اموال آنها را به دست آورد و لذا جنایات پهلوی در طول نیم قرن بر سر مردم اینگونه رقم خورد.

علم‌الهدی تصریح کرد: ولایت برای خود امام زمان(عج) تعریف شده در حالی که ایشان در دسترس نیستند و ریشه کراهت از امامت و ولایت جاهلیت است، لذا کسانی که جمع شدند و خلافت را از حضرت علی (ع) گرفتند، منکر حاکمیت خداوند شدند که ریشه این قضیه ریشه در جاهلیت دارد.

وی گفت: علت اینکه کفار دچار لغزش می‌شوند این است که کفار در کفرشان منکر همه چیز هستند و خلاف قانون خداوند می‌شوند و باید گفت آن چیزی که این افراد را دچار لغزش می‌کند، انکار حاکمیت خداوند است و به خاطر قبول نداشتن رهبری و ولایت این وقایع به سرشان می‌آید و نماد کامل ولایت الله حضرت امیرالمومنین علی (ع) است.

خطیب جمعه مشهد خاطرنشان کرد: کسانی که دچار لغزش می‌شوند، ناشی از اطاعت نکردن مظهر حاکمیت خداست و لذا از روزی که پیامبر رحلت کردند مسلمان‌ها در همه زمان‌ها یا زیر ظلم یک عده ظالم بودند یا زیر سلطه کفار دنیا یعنی درنده‌ترین‌ها به نام اسلام و پیامبر آدم‌کشی می‌کنند و این وضعیت از زمان رحلت پیامبر تاکنون ادامه داشته است.

علم‌الهدی تصریح کرد: در این راستا ما به ولایت امام زمان (عج) دست زده‌ایم و به این خاطر طی این سال‌ها به این موفقیت‌ها دست یافته‌ایم و لذا هر مشکلی که به وجود می‌آید با اشاره رهبری قابل حل است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار