استاندار خراسان رضوی:
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه تدوین طرحی جامع در حوزه زیارت یک الزام است، گفت: رویکرد اصلی طرح مبداء تا مبداء بهره‌گیری از مشارکت‌های عمومی و عدم تصدی‌گری دولتی برای اجرایی شدن زیارت عارفانه، آسان و ارزان است.
کد خبر: ۶۱۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۴ 13 July 2015
علیرضا رشیدیان در جلسه کارگروه استانی زیارت بر لزوم بهره‌گیری از امکانات بالقوه شهر مشهد در تمام ایام سال تأکید و اظهار کرد: در همین راستا باید بهره‌گیری از زیرساخت‌های موجود برای ارائه خدمات متناسب با نیاز مخاطبان و فراهم ساختن شرایط آسان زیارت برای علاقه‌مندان در ایام غیر پیک مورد توجه قرار گیرد.

رشیدیان با اشاره به ایجاد زمینه سفرهای گروهی در قالب کاروان‌های زیارتی گفت: در این رابطه باید وجود چندین بسته مسافرتی با کیفیت‌ها و قیمت‌های متفاوت برای مخاطبان با شرایط گوناگون تدوین شود.

وی ادامه داد: با تقسیم کار صورت گرفته در سطح کشور، رسیدگی به امور مربوط به زیارت بر عهده معاون رئیس جمهور است که در قالب سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دنبال می‌شود.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه هدف از اجرایی شدن طرح مبداء تا مبداء به هیچ وجه حذف روال گذشته و اجبار دست‌اندرکاران به ارائه خدمات در این قالب نیست، گفت: ما به دنبال ایجاد الگویی مناسب برای زیارت و نهادینه کردن آن در یک چارچوب منطقی و آزاد هستیم.

وی در ارتباط با مهم‌ترین اهداف مورد پیگیری در طرح مبداء تا مبداء گفت: بهره‌گیری از امکانات موجود، عدم تصدی‌گری اشخاص حقیقی و حقوقی خاص بر حوزه زیارت، ارتقاء سطح فرهنگی زیارت با بهره‌گیری از تجربیات موفق سازمان حج و زیارت و غنی‌تر کردن فرهنگ رضوی از دیگر اهداف مورد پیگیری طرح مبداء تا مبداء است.

رشیدیان تأکید کرد: استان می‌تواند در حوزه زیارت زائران داخلی و خارجی درآمدهای قابل توجهی را کسب کند و در همین راستا ساماندهی مشاغل برای ایجاد ثبات در بازار، آموزش نیروهای خدماتی در ارتباط با زائران و جلوگیری از ورود افراد سودجو در مقاطع زمانی کوتاه مدت به این عرصه‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید از تمام امکانات موجود برای ایجاد شرایط مناسب برای تحقق امر زیارت استفاه کرد، گفت: باید از تمام امکانات در دسترس برای کمک به زائران کم درآمد بهره برد.

رشیدیان خاطرنشان کرد: با تداوم مطالعات بر اساس عقلانیت و برنامه‌ریزی مبتنی بر امکانات موجود، مشوق‌های لازم برای حضور پررنگ‌تر بخش خصوصی در این عرصه فراهم می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار