قائم مقام فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری گفت:در صورت آماده‌نبودن زیرساخت‌‌ها کاندیداتوری برگزاری کنفرانس گردشگری در سال 2017 از ایران سلب می‌شود،
کد خبر: ۶۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰ 20 February 2015

قائم مقام فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری در نشست مطبوعاتی همایش راهنمایان صنعت گردشگری کشور در هتل همای شماره یک مشهد  اظهار داشت:هتل‌ها به‌عنوان زیرساخت‌‌های گردشگری نقش مهمی در توسعه صنعت گردشگری دارند.

روبی روی با تاکید بر اینکه در صورت آماده‌نبودن زیرساخت‌‌ها کاندیداتوری برگزاری کنفرانس گردشگری در سال 2017 از ایران سلب می‌شود، گفت: باید به سرعت زیرساخت‌ها و امکانات مالی در این راستا تهیه شود.

وی افزود:در این راستا ضروری است ظرف مدت 6 ماه آینده‌نامه‌های حمایت از این کنفرانس در ایران عملی شود.

رئیس فراکسیون تاریخ و توسعه گردشگری مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به نقش ویژه گردشگری در توسعه اقتصادی کشور اظهار کرد: گردشگری ثروتی ملی است که می‌تواند سبب ثروت‌آوری شود و ایران با داشتن 6 هزار و 500 راهنمای گردشگری ظرفیت بالایی در این صنعت دارد.

جواد هروی با تاکید بر اینکه این صنعت باید از شکل یک کالای لوکس خارج شود، اظهار داشت: در کشور قانون کم‌ نداریم اما مهم‌ترین مشکل راهنمایان صنعت گردشگری بحث قانون‌گذاری است.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه گردشگری ثروتی ملی است که می‌تواند سبب ثروت‌آوری شود، عنوان کرد: با این حال باید برای این ارتقای گردشگری باید آن را از شکل یک کالای لوکس خارج کرد و بیشتر این موضوع باید در زندگی مردم و شهروندان نقش داشته باشد.

هروی ایجاد فراکسیون تاریخ و توسعه گردشگری را از جمله اقدامات مثبت مجلس دانست و ابراز امیدواری کرد: این فراکسیون بتواند در پیشبرد اهدافی که برای آن در نظر گرفته شده است، کوشا باشد.

وی با بیان اینکه هنوز نتوانسته‌ایم بر روی اقتصاد گردشگری کار چندانی انجام دهیم، گفت: حضور بیش از 6 هزار و 500 راهنمای گردشگری در کشور نوید خوبی برای توسعه امور گردشگری کشور است.

رئیس فراکسیون تاریخ و توسعه گردشگری مجلس شورای اسلامی خواستار تعامل بیشتر بین بخشی شد و عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی و همچنین فراکسیون تاریخ و توسعه گردشگری آماده شنیدن حرف‌های فعالان صنعت گردشگری هستند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار