مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی:
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بانک اطلاعات نخبگان جوان خراسان رضوی تدوین می‌شود.
کد خبر: ۶۳۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸ 19 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی سید جواد حسینی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: ایجاد ساختار مطلوب آموزشی که بر مبنای درک روانشناختی صحیح از جامعه فرهنگیان و دانش آموزان باشد می‌تواند سبب رشد نظام تعلیم و تربیت شود که فرهنگ سازی بستر اصلی برای ایجاد این ساختار است.

وی ایجاد بانک اطلاعاتی نخبگان جوان را یکی از راهکارهای توسعه مشارکت‌ها در امر آموزش دانست و تصریح کرد: برای توسعه مشارکت‌ها در امر آموزش نیاز به ایجاد بانک اطلاعاتی نخبگان جوان داریم تا بتوانیم از ایده‌های خلاقانه نسل جدید در فعالیت‌های درون سازمانی و برون سازمانی آموزش و پرورش بهره ببریم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از اجرای طرح قشربندی حرفه‌ای معلمان از ابتدای مهر سال 94 خبر داد و گفت: با صلاحدید دولت تدبیر و امید طرح قشر بندی حرفه ای معلمان از ابتدای مهر سال 94 در مدارس اجرا می‌شود و اعتبار لازم برای اجرای طرح نیز به تصویب و تایید مجلس شورای اسلامی رسیده است.

حسینی پیرامون اجرای طرح نظام پیشنهادات در آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطر بیان کرد: آموزش و پرورش باید پایگاه مشارکت فعال معلمان باشد و بر این اساس طرح نظام پیشنهادات به منظور افزایش مشارکت معلمان برای نخستین بار در استان خراسان رضوی اجرا می‌شود تا اشکالات احتمالی نظام تعلیم و تربیت در معرض دید و انتقاد قرار بگیرد.

وی کمبود نیروی انسانی متخصص و فقدان امکانات سخت افزاری لازم را از دلایل عدم اجرایی شدن اهداف بلند مدت سازمان‌ها دانست و تاکید کرد: نسبت مناسبی میان نیروی انسانی و امکانات سخت افزاری سازمان‌ها با اهداف تعیین شده برای آنان وجود ندارد که این فقدان ها سبب عدم اجرایی شدن طرح‌های تکمیلی و عدم برآورده شدن نیازهای جامعه است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ورود شبهه معلم ها را یکی از موانع ورود نیروهای متخصص عنوان کرد و افزود: ورود شبهه معلم ها در دولت گذشته راه را برای ورود نیروهای متخصص بسته است و افراد با سابقه کاری اندک در نهضت سواد آموزی جذب آموزش و پرورش شده اند که بسیاری از نظر جسمی مناسب امر تعلیم و تربیت در مدارس نبوده و در سن بازنشستگی قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار