معاون ‌اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از انجام مجموعه اقداماتی برای آماده‌سازی قنات قصبه گناباد به منظور ثبت در فهرست جهانی یونسکو خبر داد.
کد خبر: ۶۴۷۴۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰ 22 July 2015

به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، محمد رکنی اظهار داشت: اجرای پلکان ورودی به کوره، آواربرداری داخل کوره و تسطیح مسیر گردشگری از جمله اقداماتی است که هم اکنون در قنات قصبه گناباد در حال اجراست.

وی افزود: ضمن اینکه آماده‌سازی ساختمان معرفی قنات، طراحی مسیر گردشگری و طرح اجرایی استحکام بخشی مسیر کوره از دیگر اقدامات اجرایی جهت آماده سازی قنات قصبه برای ثبت جهانی این اثر فاخر است.

رکنی اضافه کرد: در همین راستا خانه تاریخی رحمانیان مرمت و احیاء و به عنوان پایگاه قنات قصبه مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: در زمینه ایجاد زیرساخت‌های ثبت جهانی قنات قصبه گناباد گمانه زنی و لایه نگاری باستان شناسی نقشه برداری و تهیه فیلم مستند انجام پذیرفته است.

معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی اعتبار انجام شده برای مراحل آماده سازی و ایجاد زیرساخت جهت این اثر تاریخی را 5 میلیارد ریال عنوان کرد.

وی گفت: تجهیزات ایمنی جهت ورود گردشگران به داخل کوره قنات و ایجاد اتاق نگهبانی و سرویس بهداشتی نیز از دیگر اقداماتی است که در این زمینه صورت گرفته است.

رکنی خاطرنشان کرد: ضمن اینکه به منظور معرفی هرچه بهتر این اثر ارزشمند تاریخی 12 تابلوی عمودی و 5 تابلوی افقی نیز برای نصب آماده شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار