فرماندار سبزوار با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی سبزوار امسال وارد فاز اجرایی می‌شود، گفت: منطقه ویژه اقتصادی سبزوار در 30 کیلومتری شرق این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۶۶۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴ 25 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی احمد برادران در حاشیه بازدید از اراضی منطقه ویژه اقتصادی سبزوار در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: این منطقه یکی از مهم‌ترین مزیت‌های اقتصادی در شرق کشور است که در صورت راه‌اندازی سبب رونق اقتصادی این منطقه می‌شود.

وی با بیان اینکه وجود منطقه ویژه اقتصادی در توسعه سبزوار، استان و شرق کشور نقش بسزایی دارد، تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی سبزوار از جمله مناطق ویژه‌ای است که تمام مزیت‌های موجود در مناطق ویژه اقتصادی کشور در آن دیده شده و همین مزیت مهم سبب جذب سرمایه‌گذاران مختلف در این عرصه می‌شود.

فرماندار سبزوار با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در زمینه ایجاد منطقه اقتصادی سبزوار واگذاری زمین در این زمینه است، خاطرنشان کرد: خواستار همکاری مسئولان برای سرعت بخشیدن در واگذاری زمین منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان هستیم و در این راستا نیز مکاتبات لازم هم با مسئولان فرادستی انجام داده‌ایم.

برادران با بیان اینکه در صورت واگذاری زمین و همکاری دستگاه‌های اجرایی منطقه ویژه اقتصادی سبزوار حداکثر تا پایان امسال وارد فاز عملیاتی می‌شود، اعلام کرد: در سال گذشته در کارگروه تخصصی امور زیربنایی استان مصوبه‌ای برای همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استان برای تسریع در روند اجرایی شدن پروژه منطقه ویژه اقتصادی سبزوار لحاظ شد که امیدواریم مدیران استانی تلاش خود را در زمینه اجرایی شدن این مصوبه داشته باشند.

وی با بیان اینکه زمین منطقه ویژه اقتصادی سبزوار در زمینی به متراژ یک‌هزار و 200 هکتار جانمایی و احداث می‌شود، خاطرنشان کرد: با وجود جانمایی صورت گرفته هنوز واگذاری زمین در این زمینه صورت نگرفته است.

فرماندار سبزوار با بیان اینکه این منطقه در 30 کیلومتری شرق سبزوار به بهره‌برداری می‌رسد، بیان کرد: این پروژه مهم اقتصادی درست در جایی ساخته می‌شود که در مسیر تردد بین‌المللی و ترانزیت کالا قرار دارد و این مزیت مهم برای توسعه منطقه ویژه اقتصادی سبزوار یک ارزش محسوب می‌شود.

برادران با اشاره به قابلیت‌های تجاری، وجود شهرک‌های صنعتی، وجود راه‌آهن سراسری، فرودگاه و قرار گرفتن شهرستان در مسیر کریدور شمال - جنوب و شرق - غرب یادآور شد: شهرستان دارای قابلیت‌های خوبی در حوزه صادرات است و قرارگیری آن در مسیر جاده ابریشم در گذشته این شهرستان را تبدیل به یک قطب تجاری و اقتصادی کرده بود و وجود این منطقه می‌تواند شهرستان را به جایگاه اصلی خود در حوزه تجارت و بازرگانی بازگرداند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار