مجموعه فرهنگی ورزشی پیامبر اعظم (ص) به مساحت ٣ هزار مترمربع با مشارکت شهرداری مشهد و سپاه امام رضا(ع) و توسط حوزه یک مقاومت بسیج سپاه بلال در منطقه اسماعیل‌آباد واقع در حاشیه شهر مشهد کلنگ‌زنی شد.
کد خبر: ۶۶۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰ 26 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی فرمانده سپاه امام رضا (ع) در حاشیه آئین کلنگ‌زنی این مجموعه فرهنگی به خبرنگار شهرآرا گفت: با توجه به محرومیتی که در حاشیه شهر مشهد خودنمایی می‌کند و با توجه به سیاست‌های نادرستی که در گذشته باعث مهاجرت بخشی عمده‌ای از مردم به این شهر شده است، شاهد مشکلات عدیده‌ای در این مناطق به‌ویژه در عرصه شهرسازی و معماری هستیم.

سردار غلامرضا احمدی با بیان اینکه سپاه نیز به‌عنوان پاسدار انقلاب اسلامی به دنبال بالابردن شاخص‌های امنیت در بعدهای مختلف در این منطقه است، ادامه داد: امنیت یک مؤلفه چندوجهی است و مباحثی همچون تفریحات سالم مردم نیز در این قالب گنجانده می‌شود.

ساخت مجموعه‌های ورزشی و فرهنگی در مناطق کم‌برخوردار

وی با ابراز تأسف از وقوع برخی ناهنجاری‌های اجتماعی در مناطق کم‌برخوردار شهر عنوان کرد: تا به امروز از حدود ١٠٠ سالن ورزشی که به مردم مناطق کم‌برخوردار شهر قول داده بودیم، کار ساخت ٤٨ سالن به اتمام رسیده و مابقی سالن‌ها نیز در صورت واگذاری زمین احداث خواهند شد.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) عنوان کرد: در همین راستا سپاه امام رضا(ع) کار ساخت دو کانون فرهنگی بزرگ با مساحت دو هزار مترمربع، دو دارالقرآن و ٢٦٢ پایگاه مقاومت بسیج را در این مناطق به پایان رسانده و همچنین دو ناحیه مقاومت بسیج در آستانه افتتاح قرار دارند.

نقش شهرداری مشهد در ٣ طرح مهم اسماعیل‌آباد

شهردار منطقه ٢ مشهد نیز در این مراسم با اشاره به مشارکت شهرداری مشهد در این‌گونه طرح‌ها با مجموعه‌های مختلف گفت: در حال حاضر شهرداری مشهد به‌جز مشارکت در مجتمع فرهنگی پیامبر اعظم(ص) اسماعیل‌آباد، در دو طرح احداث کلانتری و مسجد ابوالفضلی این منطقه نیز حضور دارد.

قلندر با بیان اینکه ارزش ملک در این منطقه ٥٠٠ هزار تومان در هر متر است، افزود: شهرداری مشهد به‌جز ارائه زمین رایگان به کلانتری مبلغی بالغ‌بر ٢٥٠ میلیون تومان نیز به این مهم اختصاص داده است.

وی با اشاره به تحویل زمین رایگان به مساحت ٣٠٠ مترمربع برای ساخت مسجد ابوالفضلی اسماعیل‌آباد عنوان کرد: در پروژه مجتمع فرهنگی پیامبر اعظم(ص) نیز مشارکت شهرداری به میزان ٥٠ درصد بوده است و امیدواریم شاهد اتفاقات بسیار خوبی در این منطقه باشیم.

شهردار منطقه ٢ مشهد همچنین از طرح راه‌اندازی یک بوستان بزرگ در سال آینده با اعتباری بالغ‌بر ٥ میلیارد و ٥٠٠ میلیون تومان در این محدوده خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار