حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در هشتادودومین نشست خبری سخن‌گوی قوه از برگزاری دادگاه بابک زنجانی در تاریخ ١١مهرماه خبر داد.
کد خبر: ۷۱۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶ 04 August 2015
سخن‌گوی قوه قضائیه با اعلام اینکه اولین جلسه دادگاه بابک زنجانی در تاریخ ١١مهر٩٤ برگزار خواهد شد، گفت: وکلای ایشان و همچنین وکلای شاکی پرونده هر دو در حال مطالعه مستندات هستند. همچنین قاضی پرونده از وکلای دو طرف درخواست کرده با مطالعه دقیق این پرونده مقدمات برای رسیدگی خوب و کامل به آن را فراهم آورد.

زنجانی گفت قصدم خدمت بوده!

سخن‌گوی قوه قضائیه با اشاره به نامه اخیر بابک زنجانی به برخی مسئولان گفت: اخیرا وی نامه‌ای نوشته و عنوان کرده اصلا قصد او خلاف نبوده، بلکه خدمت کردن است. او در این نامه کارهای خود را شمرده و مدعی شده برای تحریم با این مشکلات مواجه شده است. ما امیدواریم اگر خود متهم یا بستگان او می‌دانند جایی پولی است، به قوه قضائیه اعلام کنند، چراکه این به نفع خود متهم است. اگر وی از روز اول این پول‌ها را برمی‌گرداند طی پرونده جور دیگری بود.

اژه‌ای گفت: در حال حاضر علاوه بر بابک زنجانی، برای دو نفر دیگر نیز کیفرخواست صادر شده، البته این پرونده برای افراد دیگری هم مفتوح است، اما فعلا برای این سه نفر تعیین وقت شده است.

توضیحات شکایت احمدی‌نژاد از جهانگیری

سخن‌گوی قوه قضائیه با اشاره به شکایت احمدی‌نژاد از جهانگیری گفت:‌ قطعا هر کسی شکایت کند، ثبت می‌شود. این شکایت نیز ثبت شده و در دادسرا به شعبه بازپرسی ارجاع شده و در مراحل کارهای دادسرایی است.

وی افزود: یکی از اقدامات این مرحله است که از شاکی مستندات را می‌خواهند و از طرف مورد شکایت هم می‌خواهند که از خود دفاع کند. بنابراین باید این مرحله طی شود، این پرونده فعلا جاری است، اما در مورد موارد اتهامی از بیان جزئیات معذور هستم.

توضیحات اجرای حکم مهدی هاشمی

خبرنگاری با بیان اینکه ٤٥روز از صدور حکم مهدی هاشمی می‌گذرد، اجرای حکم او در چه مرحله قرار دارد، گفت: حکم قطعی شده و پس از عبور از مرحله تجدیدنظر به اجرای احکام رفته و به دنبال اجراست و امیدواریم زودتر اجرایی شود. این پرونده نیز مانند سایر پرونده‌هاست اگر مشکلی وجود نداشته باشد پس از طی سیر اداری اجرا می‌شود، شاید این فاصله بین قطعیت حکم تا اجرا چیز غیرمتعارفی نباشد، چراکه زمان می‌برد.

تکذیب وجود بابک زنجانی ٢ و ٣

وی با اشاره به مدعیات مطرح شده در رسانه‌ها در خصوص تشکیل پرونده‌های بابک زنجانی ٢ و ٣ افزود: کسانی که مدعیاتی را بیان می‌کنند، باید منتظر عواقب آن باشند. عده‌ای مسائلی را درباره پرونده بابک زنجانی ٢ و ٣ مطرح کرده‌اند و سازمان بازرسی کل کشور نیز بنابر مسئولیتش از آن‌ها درخواست ارائه مستندات کرد و در صورتی که این عزیزان استنادهای خود را ارائه نکنند موضوع پیگیری خواهد شد و باید منتظر عواقب آن باشند.

وی افزود: پرونده بابک زنجانی ٢ و ٣ به هیچ عنوان وجود ندارد یا لااقل بنده چیزی در این خصوص نشنیده‌ام.

بازداشت رحیم‌مشایی کذب محض است

محسنی‌اژه‌ای در توضیح خبرهایی در خصوص بازداشت رحیم‌مشایی تصریح کرد: این موضوع کذب محض است و ایشان تا به این لحظه بازداشت نشده و حتی احضار نیز نشده‌اند و اگر سایت، روزنامه یا خبرگزاری این موضوع را مطرح کند، این تخلف هم از سوی قوه قضائیه و هم از طرف شاکی خصوصی قابل پیگیری است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه شنیده شده بقایی که چندی پیش خبر بازداشت او را در نشست خبری خود اعلام کردید، قرار است به زودی آزاد شود، گفت: این فرد در اختیار بازپرس است و تصمیم‌گیری در این مورد نیز با بازپرس پرونده است هرگاه احساس کند می‌تواند قرار را تبدیل کند.

مدیران «میزان» نسبتی با قوه قضائیه نداشتند

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه پرونده موسسه مالی و اعتباری میزان که مدیران آن از قوه قضائیه بودند به کجا رسید، گفت: مدیران آن از قوه قضائیه نبودند اما برخی قضات و بازنشستگان دستگاه قضایی در آنجا سپرده‌گذاری کرده بودند.وی افزود: براساس بررسی‌های ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و بانک مرکزی، این موسسه منحل اعلام شد و قوه قضائیه به خاطر تخلفاتی که صورت گرفته وارد شده است. وی ادامه داد: همان موقع برخی از اعضای هیئت مدیره بازداشت شدند و در حال حاضر پرونده در حال رسیدگی است، مدیران تخلفات مالی دارند که از بیان جزئیات آن معذورم.

محسنی اژه‌ای درخصوص آخرین وضعیت پرونده بورسیه‌ها گفت: تا آنجا که من پیگیری کردم از طرف افرادی که احساس می‌کنم ضرر مادی و معنوی کرده‌اند شکایتی به دادگستری نشده البته نامه‌ای به خود من نوشتند که من آن را جهت پیگیری به دادستان تهران ارجاع دادم، در هر صورت تا روزهای قبل که پیگیری کردم این موضوع شاکی خصوصی نداشته است اما اگر از ناحیه دستگاه‌های نظارتی همچون کمیسیون اصل٩٠ که وارد شده بود مدارکی برای ما ارسال شود ما به موضوع ورود می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
جناب اژه ای بقول خودتان اولین قدم در قبول جرم ، تفهیم اتهام است وقتی مسولین دادگستری قبول نمی کنند که میزان با آرم دستگاه قضا و پشتوانه مدیران آن 15 فعالیت می کرده است مشکل میزان هیچ وقت حل نخواهد شد. انسان جایزالخطاست چرا نمی پذیرید؟ مالباخته میزان وابسته به دادگستری !!!!! خراسان
سپرده گذار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
سهامداران میزان قضات و کارکنان شاغل و باز نشسته دادگستری هستند .و مردم به اعتبار آنها و آرم ترازو و تابلوهای (تحت نظارت بانک مرکزی ) در آن سپرده گذاری نمودند . دادگستری خراسان بایستی اهتمام ویژه برای اتمام این بحران داشته باشد ، زیرا حفظ اعتبار آنها در این بحران گره خورده است .دادگستری بایستی حامی ستم دیدگان باشد . انشاالله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
اگر وابسته به دادگستر نیست شعبه هاشون توی دادگستری چکار میکنه؟ مردم را .. گیر آوردین؟ چرا موسسات دیگه شعبه ندارند؟
بی نوا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
جناب اژه ای ترازوی عدل قوه قضاییه دیگر میزان نیست. ظاهرا به سمت میزانی ها و البته خود دادگستری و قاضیان محترم کج شده. وقتی حتی حاضر نیستید جرم همکاران مجموعه زیربط را قبول کنید چه امیدی به مجازات. در حکومت عدل علی خلیفه مسلمین با پای خود در دادگاه حاضر میشد تا در مقابل یک غیر مسلمان تفهیم جرم شود. اما اکنون 5 میلیون خسارت دیده میزان فریاد میزنند که آرم قوه قضاییه در سردر موسسات میزان چه میکرد و شما حتی حاضر نیستید به همین سوال در حد نیم خط پاسخگو باشد. بیچاره ما مردممم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار