مدیر توسعه شبکه‌های بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از آغاز سرشماری فاز دوم برنامه تحول سلامت در هسته مرکزی شهر مشهد خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود 264 پایگاه و مرکز سلامت در مشهد استفرار یابد.
کد خبر: ۷۲۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۳ 06 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی محمد حسن درخشان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در بافت حاشیه شهر مشهد اظهار کرد: اجرای فاز نخست این طرح در محدوده حاشیه شهر مشهد از حیث عملیات استقرار پایگاه‌های سلامت در حال تکمیل شدن بوده و هم‌اکنون خدمات بهداشتی، تغدیه‌ای، آموزش‌های مهارت‌های زندگی،‌ پیشگیری از اعتیاد و بهبود سبک زندگی به ساکنان حاشیه مشهد در حال ارائه شدن است.

وی با بیان اینکه بیماری‌های غیر واگیر همانند فشار خون و دیابت به عنوان اولویت‌های برنامه‌های غربالگری ما در فاز دوم طرح تحول سلامت مدنظر است،‌ افزود: ارائه برخی از خدمات بهداشتی تا به امروز در جمعیت‌های شهری غیر فعال بوده و شبکه بهداشت ما از نظر پرسنلی تکمیل نبوده است.

درخشان ادامه داد: موضوع سرشماری به عنوان نخستین گام از مرحله دوم طرح تحول سلامت در بافت مرکزی مشهد از فردا، 15 مرداد ماه آغاز شده تا بتوانیم جمعیت شهر هسته مرکزی مشهدی را همانند جمعیت حاشیه شهر زیر پوشش واحدهای بهداشتی و درمانی قرار دهیم، همچنین در این طرح، نیروهای دولتی و خصوصی به عنوان مراقبان سلامت فعال می‌شوند.

وی با بیان اینکه زمانی در حدود دو ماه و نیم برای این سرشماری در نظر گرفته شده است، گفت: برای تمامی مسائل امنیتی و فنی این سرشماری با نهادهای شهری همانند فرمانداری و نیروی انتظامی هماهنگ شده است و مأموران سرشماری با جلیقه‌های مشخص و کارت شناسایی برای سرشماری به درب منازل شهروندان مراجعه می‌کنند.

مدیر توسعه شبکه‌های بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تأکید کرد: در این طرح، تمامی گروه‌های سنی زیر پوشش قرار گرفته و پرونده تشکیل می‌دهند و موضوع غربالگری و مراقب‌های فعال بهداشتی با مشارکت خود مردم انجام می‌شود همچنین از میان مردم، داوطلبان سلامت از بین مردم انتخاب شده و در برنامه‌های آموزشی ما شرکت می‌کنند.

درخشان ادامه داد: کار استقرار و ارائه خدمات بهداشتی از ابتدای زمستان امسال آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود جمعیت غیر حاشیه‌ای مشهد 2 میلیون و 150 هزار نفر باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار