عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دولت‌ها بعد از جنگ تحمیلی به فرهنگ توجهی نداشتند و عمده فعالیت آن‌ها اقتصادی و سیاسی بوده است.
کد خبر: ۷۳۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲ 07 August 2015
مهدی گلشنی در سلسله جلسات بزم اندیشه اظهار کرد: در بحث مذاکرات هسته‌ای باید مسئله منافع ملی رعایت شود و نباید شبهه‌ای در این‌ ارتباط ارائه شود.

وی افزود: غربی‌ها ابتدا طالبان و القاعده و بعد داعش را به وجود آوردند تا نشان دهند کسانی که دین دارند اینگونه رفتار می‌کنند و در اینجا یک کشیش مسیحی از ما مسلمانان دفاع کرده و اعلام کرده که همه مسلمان‌های جهان این‌گونه نیستند.

گلشنی بیان داشت: در آمریکا رسانه‌های عمومی برای ملت حرف آخر می‌زنند زیرا مردم به رسانه‌های کشور اعتقاد دارند و دولت آمریکا هرچه بخواهد از طریق رسانه‌ها در اختیار مردم می‌‌گذارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: یکی مباحثی و موضوعاتی که مقام معظم رهبری نیز روی آن تاکید ویژه دارند بحث فرهنگ است.

وی با بیان اینکه فرهنگ اسلامی جنبه دنیا و آخرت دارد، گفت: متأسفانه ما جنبه‌های بد فرهنگی غرب را دریافت کردیم و متأسفانه از فرهنگ خوب غربی که در اسلام نیز وجود دارد هیچگونه برداشتی نکردیم.

گلشنی تصریح کرد: متأسفانه در جامعه ما بی‌اخلاقی حاکم شده و دولت‌ها بعد از جنگ تحمیلی به فرهنگ توجهی نداشتند و عمده فعالیت آن‌ها اقتصادی و سیاسی بوده است و نباید هر چه در غرب مد شده را در کشور پیاده کنیم.

عضو شورای عالی فرهنگی خاطرنشان کرد: متأسفانه غربی‌ها امروز افراد را به‌ عنوان محقق به ایران می‌فرستند و اکنون نیز در همین مذاکرات مطرح‌ شده که قرار است پژوهش سطح بالاتری با ایرانی‌ها انجام دهند درحالی‌که آن‌ها به دنبال زیر نظر قرار دادن ما هستند.

وی اظهار کرد: مسئله خودکفایی در کشور بسیار مهم است و یک سال است رهبری اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند اما متأسفانه هیچ نشانه‌ای از اجرای اقتصاد مقاومتی دیده نمی‌شود و برای نمونه فقط در بخش کشاورزی تمام محصولات اصلی را به کشور وارد می‌کنیم.

گلشنی بیان داشت: با این جریانی که امروز پیش‌آمده مراقبت از فرهنگ و عدم دخالت بیگانگان و عدم استفاده از آن‌ها در مراکز تحقیقاتی کشور مدنظر است البته منظور من این نیست که علم را از غرب نگیریم اما باید بسیار مراقبت کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: ما می‌توانیم با دیگر دین‌ها و مذاهب نیز مدارا کنیم و در یک سلسله اصول با دیگر دین‌ها اشتراکاتی هم داریم و نباید دائم مسائل اختلافی را مطرح کنیم.

گلشنی افزود: در بحث برادران اهل تسنن نیز به هر طریقی شده ما نیازمند همکاری بیشتر هستیم و باید توجه داشت که برنامه غرب اختلاف‌افکنی بین مذاهب اسلامی است و حتی گاهی دو نفر اهل تسنن را نیز با هم درگیر می‌کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان داشت: امروزه روشنگری بر قضایا به گونه‌ای شده که هرگونه نقدی می‌شود دولت به خودش می‌گیرد و در مقام جواب‌گویی بر می‌آید و البته باید جو بدزبانی حذف شود و میزگردهایی در تلویزیون گذاشته شود اما نیابد افراد را فرمایشی دعوت کنند.

گلشنی بیان داشت: در یک زمان کاتولیک‌ها فقط راه خود را می‌رفتند و با پروتستان‌ها هیچگونه برخوردی نداشتند اما امروز در دور یک میز جمع می‌شوند و با هم صحبت می‌کنند.

وی گفت: متأسفانه در محیط ما هیچ وقت قبول اشتباه و عذرخواهی نیست اما در دیگر کشورهایی مانند آلمان و کره جنوبی با کوچکترین اشتباهات مسئولان از مردم عذرخواهی کرده و حتی استعفا می‌دهند و ما نیز باید نقد اسلامی را در کشور رایج کنیم.

گلشنی خاطرنشان کرد: دولت‌های بعد از انقلاب به فرهنگ، آموزش و پرورش دانشگاه‌ها اهمیت ندادند و متاسفانه آموزش و پرورش از نظر مالی تامین نیست.

وی در پایان عنوان کرد: امروز برخی از مسئولان توجه ویژه‌ای به فرهنگ ندارند بنابر این باید مباحث فرهنگی در بین مردم و جوانان شکل گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار