شهردار مشهد در دیدار فرماندار کربلا تأکید کرد:
شهردار مشهد از آمادگی برای مشارکت در طرح‌های زیربنایی و ارائه خدمات شهری در شهرهای مقدس عراق خبر داد.
کد خبر: ۷۴۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷ 09 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از شهرآرا، سید صولت مرتضوی در دیدار با فرماندار کربلا در مشهد اظهار کرد: شهرهای زیارتی کشور عراق خصوصاً کربلای معلی تقدس خاصی برای همه شیعیان جهان دارد و این افتخاری برای ما است که به زائران امام حسین(ع) و دیگر ائمه در عراق خدمت‌رسانی کنیم.

نباید وابسته به بودجه دولتی بود

وی با تأکید بر اینکه شهرهای زیارتی ازجمله کربلا و نجف نباید برای ارائه خدمات به بودجه دولتی وابسته باشند، تأکید کرد: حضور میلیونی زائران در این شهرها منابع عظیم مالی را به ارمغان می‌آورد که با یک برنامه‌ریزی صحیح، می‌توان از این سرمایه در جهت بهبود شرایط و ایجاد زیرساخت‌های لازم شهری استفاده کرد. مرتضوی تصریح کرد: اگر امکانات لازم برای حضور زائران خارجی به‌خوبی در کشور عراق مهیا شود، درآمد حاصل از این بخش بیش از کل درآمدهای نفتی خواهد بود.

آمادگی جهت انتقال تجربیات

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام‌شده طی سال‌های گذشته در حوزه خدمات شهری مشهد گفت: آماده‌ایم تا این تجربیات را به مدیران شهری کربلا انتقال داده و آموزش‌های لازم را نیز به کارکنان شهرداری شهرهای مقدس عراق ارائه کنیم. شهردار مشهد با تأکید بر اینکه مشارکت مردم در اداره و نگهداری شهر باید جزو اولویت مدیران باشد بیان کرد: اگر فرهنگی شهروندی به‌خوبی بین مردم نهادینه شود، هزینه‌ها کاهش یافته و بسیج مردمی برای حل مشکلات شکل می‌گیرد. مرتضوی اظهار کرد: طبق رایزنی‌های انجام‌شده در سفر به کشور عراق، قرار است در ایام اربعین شهرداری مشهد در شهرهای نجف و کاظمین به ارائه خدمات بپردازند.

واگذاری پروژه‌ها بدون مناقصه

فرماندار کربلا نیز در این دیدار گفت: سالانه در حدود ٥٠میلیون زائر داخلی و خارجی به‌منظور زیارت امام حسین(ع) و اباالفضل العباس(ع) به کربلا سفر می‌کنند که نیاز است این شهر به‌سرعت گسترش یافته و زیرساخت‌های شهری لازم نیز ایجاد شود. حسین جواد احمدالمنکوشی افزود: مساحت فعلی شهر کربلا در حدود یک‌چهارم مشهد است و حضور زائران خصوصاً در ایام اربعین نیازمند تدابیر خاصی است که برای ارائه خدمات مطلوب نیازمند مشارکت همه هستیم.

نیاز فوری جمع‌آوری زباله‌ها

وی گفت: به‌منظور پیشبرد سریع برنامه‌ها و ایجاد زیرساخت‌های لازم اختیاراتی از سوی وزیر شهرداری‌های عراق به مسئولان استان کربلا تفویض شده است و در این راستا آمادگی داریم با ترک تشریفات مناقصه پروژه‌ها را به دوستان ایرانی واگذار کنیم. فرماندار کربلا بیان کرد: در حال حاضر نیاز فوری ما جمع‌آوری و دفن زباله در شهر کربلاست و زمینی نیز به‌منظور دفن زباله در خارج از شهر مهیا شده و به دنبال پیمانکار در این زمینه هستیم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شهروند مشهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
آقای شهردار چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است . شما از پس شهر خودمون برنمیای این بذل و بخشش ها رو از جیب کی خرج می کنید ؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار