کتاب «دایرة المعارف طب گیاهی» به عنوان مرجع جامعی برای معرفی و شناخت گیاهان دارویی ایران و جهان توسط انتشارات آستان قدس رضوی منتشر می‌شود.
کد خبر: ۷۵۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶ 12 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی انتشارات آستان قدس رضوی، ایران زمین از دوران باستان، کشوری پیشرو در طب و علم بوده، دانش مکتوب و نامکتوب طب سنتی اقوام مختلف ایران منجر به حفظ گنجینه‌ ارزشمند دانش و تجربیات پزشکی چند هزار ساله‌ ایران و جهان شده است.

در این راستا و با توجه به گرایش روزافزون مردم به استفاده هرچه بیشتر از داروهای گیاهی به عنوان جایگزین مؤثر و کم عارضه داروهای شیمیایی، انتشارات آستان قدس رضوی بر اساس همکاری مشترک با معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علومی پزشکی مشهد، نسبت به چاپ و انتشار کتاب «دایرة المعارف طب گیاهی» اقدام می‌کند.

این اثر ارزشمند که ترجمه و تألیف دکتر سید احمد امامی، استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد و همچنین برنده کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در سال 1393 برای کتاب «فرهنگ گیاهان دارویی» می‌باشد، در حدود 700 صفحه قطع رحلی کوتاه و در قالب چاپ نفیس به خوانندگان ارائه می‌شود.

معرفی گیاهان دارویی، پراکنش جغرافیایی گیاهان دارویی در ایران و جهان و همچنین جنبه های دارویی گیاهان برخی از بخش‌های مختلف این کتاب مصور را تشکیل می‌دهند.

از جمله ویژگی‌های کتاب «دایرة المعارف طب گیاهی» می‌توان به وجود مقدمه مفصل و جامع یکصد صفحه ای از استاد امامی در تاریخچه طب گیاهی در ایران و اسلام اشاره کرد.

کتاب «دایرة المعارف طب گیاهی» در نخستین کنگره بین المللی طب مکمل و جایگزین در مهر ماه 1394 درمشهد رونمایی و توسط انتشارات آستان قدس رضوی به بازار نشر کشور ارائه می‌شود.

علاقه مندان به مشاهده و تهیه سایر کتاب‌های انتشارات آستان قدس رضوی می‌توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com و یا فروشگاه‌های سطح شهر مشهد و نمایندگی‌های سراسر کشور مراجعه کرده و یا از طریق سامانه پیامکی به شماره 30003209 با این انتشارات تماس برقرار کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار