مرجع عالیقدرجهان تشیع:
مرجع عالیقدر جهان تشیع به دانشگاه علوم اسلامی رضوی اشاره کرد که استادان آینده جامعه را تربیت می‌کند گفت: حضور پرشور زائران بهترین فرصت بوده و زیارت باید به مکتبی تربیتی تبدیل شود تا زائران با دست پر به شهر خود بازگردند.
کد خبر: ۷۶۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۵ 15 August 2015
آیت‌‍الله ناصر مکارم‌شیرازی امشب در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت دهه‌کرامت حرم مطهر رضوی اظهار داشت: تصورمان این است که بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج(ع) یک فرصت بسیار خوبی برای جهان اسلام و به خصوص جهان تشیع در مسیر پیشرفت مسائل فرهنگی است.

مرجع عالیقدر تشیع افزود: سالانه شاهد حضور 20 میلیونی مردم در تشرف به حرم مطهر رضوی هستیم که به عشق امام رضا(ع) و به پابوسی ایشان مشرف می‌شوند.

وی‌در رابطه با شخصیت علمی امام رضا(ع) گفت: امام رضا(ع) دارای جاذبه علمی بودند و این جاذبه آنقدر زیاد بود که ایشان به عالم آل محمد(ص) مشهور شدند.

مرجع عالیقدر جهان تشیع خاطرنشان‌کرد: زمانی که امام رضا(ع) به امامت رسیدند تعداد مسلمانان و ملیت‌های مختلف نیز افزایش پیدا کرده بود بنابراین در آن برهه زمان نیاز بود که افکار این افرا با اسلام آمیخته و افکار انحرافی کنار گذاشه شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه در زمان امامت امام رضا(ع) نیاز بود که اسلام ناب توسط امام رضا(ع) گسترش پیدا کند، تصریح‌کرد: اگر امام رضا(ع) نبودند معلوم نبود که چه بر سر اسلام می‌آمد.

وی تاکید کرد: حضور پرشور زائران بهترین فرصت بوده و زیارت باید به مکتبی تربیتی تبدیل شود تا زائران با دست پر به شهر خود بازگردند.

مرجع عالیقدر جهان تشیع عنوان‌کرد: قبل از انقلاب مردم برای زیارت به این مکان مقدس می‌آمدند و برمی‌گشتند اما پس از انقلاب آستان قدس رضوی کارهای خوبی‌ کرده و از جمله آنها می‌توان به دانشگاه علوم اسلامی رضوی اشاره کرد که استادان آینده جامعه را تربیت می‌کند و امیدواریم که همانند جامعة المصطفی العالمیه در نقاط مختلف کشور و حتی خارج از کشور مجموعه‌های علمی‌ را تاسیس کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: نام امام رضا(ع) دارای جاذبه و برکت است و باید از این نام نهایت استفاده را بکنیم و امام رضا(ع) از زبان‌های مختلف در بیانات ارزنده خود استفاده می‌کردند و ما هم به عنوان پیرو ایشان باید این شیوه را به کار بگیریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار