مدير آموزش و پرورش شهرستان گناباد خبر داد:
مدير آموزش و پرورش شهرستان گناباد با بيان اينكه حدود 3 هزار دانش آموز بي‌بضاعت در گناباد داريم، گفت: تلاش مي‌كنيم كه دانش‌آموزي به خاطر يك حداقلي مثل كتاب، دفتر و يا لباس از تعليم و تربيت باز نماند.
کد خبر: ۷۶۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۴ 15 August 2015
سيد محمد مهدوي در نشست خبري كه با حضور خبرنگاران در محل همایش‌های اداره آموزش و پروش گناباد برگزار شد، با بيان اين مطلب گفت: تمام دانش‌آموزاني كه در محدوده سني 4 تا 6 سال هستند، بايد در مراكزي كه مجوز آموزش و پرورش هستند ثبت نام شود و ثبت نام آن‌ها در مهدهاي كودك خلاف قانون است.
وی ادامه داد : مجوزهاي مهدهاي كودك تا 4 سال با بهزيستي و از 4 تا 6 سال تحت عنوان مراكز پيش‌دبستاني با آموزش و پرورش است.

وي با بيان اينكه قبول داريم كه مراكز غيردولتي زياد است، افزود: ما قانوني نداريم كه جلوي گسترش مراكز غير دولتي گرفته شود.

مدير آموزش و پرورش گناباد تصريح كرد: نگاه خانواده‌ها به مراكز غير دولتي و پيش‌دبستاني به عنوان شروع مناسبي براي دوران تحصيل فرزندشان وجود دارد و تلاش مي‌شود كه در سال‌هاي آينده پيش‌دبستاني يكي از مقاطع تحصيلي محسوب شود.

مهدوي خاطرنشان كرد: تمام مراكز پيش‌دبستاني كه زير نظر آموزش و پرورش هستند، داراي سرفصل‌هاي مشخص، نيروي گزينش شده و فضاي تأييد شده هستند.

وي با اشاره به اينكه 40 مركز پيش‌دبستاني مجوزدار در گناباد داريم، اظهار كرد: معمولاً دانش‌آموزاني كه به پيش‌دبستاني مي‌روند، موفق‌ترند.

مهدوی با بيان اينكه آغاز مهر جشن ملي تعليم و تربيت است، گفت: مهر امسال حساس‌ترين مهر از ابتداي تأسيس آموزش و پرورش خواهد بود؛ زيرا دوره‌ها و مقاطع تحصيلي 3-3-3 به‌طور كامل اجرايي مي‌شود.

مدير آموزش و پرورش گناباد اضافه كرد: از طرفي ورود نيرو به آموزش و پرورش اصلاً اتفاق نيفتاده و ما در برخي رشته‌ها با كمبود معلم مواجه هستيم.

مهدوي بيان كرد: يكي از اهداف دولت و وزارت آموزش و پرورش است كه با ساماندهي بهينه نيروي انساني داشته باشيم و بتوانيم با ارتقاي مديريت آموزشگاهي، عملياتي كردن بودجه‌هاي در اختيار، تمركز زدایي و توسعه مشاركت‌هاي مردمي زمينه بهتري را براي تعليم و تربيت فراهم كنيم.

وي همچنين گفت: متأسفانه نگاه صرف علمي كه در برخي از خانواده‌هاي ما حاكم است به يك آفت تبديل شده است.

وي افزود: هيچ اجباري در شركت دانش آموزان در نماز جماعت وجود ندارد و دانش آموزان با ميل و رغبت در نماز شركت مي‌كنند.

مدير آموزش و پرورش گناباد خاطرنشان كرد: در سال گذشته در 95 درصد مدارس ما نماز جماعت توسط روحاني و الباقي توسط همكاران فرهنگي برگزار ‌شد.

وي افزود: خيلي از معلمان گنابادي به دليل محدوديتي كه وجود دارد، در شهرهاي اطراف تدريس مي‌كنند.

مهدوی با بيان اينكه 54 كلاس چند پايه در گناباد داريم، ادامه داد: تلاش مي‌كنيم با نيروهايي كه داريم از چند پايه شدن كلاس‌ها جلوگيري كنيم.

مهدوي تصریح کرد: 95 مدرسه روستايي و 105 مدرسه شهري با جمعيت دانش‌آموز 16 هزار و 500 نفر داريم و بيشتر دانش آموزان ما در داخل شهر متمركزند.

وي در خصوص فضاهاي آموزشي در گناباد نيز گفت: 12 كلاس بايد در گناباد ساخته شود كه ساخت آن با همت خيرين آغاز شده است.

مدير آموزش و پرورش گناباد اضافه كرد: خانواده‌هايي كه مي‌توانند به آموزش و پرورش كمك كنند و آن‌هايي كه نمي‌توانند ما به آن‌ها كمك مي‌كنيم.

مهدوي با بيان اينكه حدود 3 هزار دانش آموز بي‌بضاعت در گناباد داريم، افزود: تلاش مي‌كنيم كه دانش‌آموزي به خاطر يك حداقلي مثل كتاب، دفتر و يا لباس از تعليم و تربيت باز نماند.

معاون پرورشي و تربيت بدني آموزش و پرورش گناباد نيز در اين جلسه گفت: دانش آموزان از تمام امكانات ورزشي به صورت رايگان استفاده مي‌كنند.

غلامرضا سالاري افزود: سال گذشته هفت هزار و 800 نفر دانش آموز در 13 رشته ورزشي در گناباد شركت كردند.

وي ادامه داد: يك پك ورزشي، بهداشتي و امدادي نيز با اعتبار 20 ميليون تومان با همكاري هلال احمر به تمام مدارس شهرستان تحويل شد.

در ادامه این مراسم، معاون آموزشي آموزش و پرورش گناباد گفت: يك هزار و 500 نفر در كنكور شركت كردند كه اين تعداد 670 نفر كنكور اولي بودند.

حسين احمدي در خصوص برنامه‌هايي كه جهت ارتقاي وضعيت كنكور در گناباد انجام خواهد شد، اظهار كرد: اجراي طرح 3 گام تا كنكور، برگزاري كلا‌ هاي تقويتي با فعال كردن گروه آموزشي، توجه به دروس نهايي، اجراي طرح تكميلي مهندسي كنكور، برگزاري هماهنگ آزمون‌هاي پيشرفت تحصيلي و برگزاري 2 آزمون شبه كنكور برنامه‌هايي است كه بنا است در سال جاري در تمام مدارس شهرستان اجرا شوند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار