معاون خدمات و محیط‌زیست شهری شهرداری مشهد بر برخورد جدی با متخلفان مشاغل مزاحم و سد معبر تاکید کرد.
کد خبر: ۷۸۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶ 18 August 2015
به‌گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، خلیل‌ا... کاظمی با حضور در منطقه٣ مشهد تصریح کرد: وضعیت عمومی کشور و خصوصا شهرداری در حوزه مالی و اقتصادی با سال‌های گذشته متفاوت است و رویکرد اقتصاد مقاومتی باید با جدیت در دستور‌کار قرار گیرد که این نیازمند همراهی همه کارکنان شهرداری است.

وی به رویکرد جدید شهرداری مشهد در پیمان‌های منعقدشده با پیمانکاران اشاره کرد و گفت:‌ واقعیت این است که با توجه به شرایط مالی کنونی گریزی از انجام پروژه‌های تهاتری با پیمانکاران نیست؛ ازاین‌رو اگر در مناطق پیمانکارانی هستند که بنای کار را به‌صورت نقدی دارند، برای تسویه‌حساب‌های مالی اقدام و مناطق به فوریت پیمانکارانی با پذیرش شرایط جدید جذب کنند تا خدمت‌رسانی به شهر با وقفه روبه‌رو نشود.

معاون خدمات و محیط‌زیست شهری شهرداری مشهد همچنین نسبت به توجه و عزم جدی‌تر مناطق در جذب درآمدهای ناشی از برخورد با اصناف و مشاغل مزاحم تاکید کرد و گفت: برابر ماده٢٢ قانون مجازات اسلامی، متشاکی می‌تواند با جلب نظر شاکی آثار مترتب بر جرم را کاهش دهد؛ ازاین‌رو مناطقی که در پرونده‌های مربوط به سد معبر، خاک و نخاله یا اصناف و مشاغل مزاحم عموما شاکی محسوب می‌شوند، می‌توانند با تعهداتی مبنی‌بر ارائه خدمات معین به شهر در تخفیف جرم این افراد همکاری لازم را به عمل آورند که اثربخشی مناسبی برای توسعه حوزه خدماتی شهر نیز دربر خواهد داشت.

کاظمی با اشاره به اقدامات شهرداری منطقه٣ در اخذ جرائم مربوط به مشاغل مزاحم و سد معبر گفت: هزینه‌های مربوط به نظارت بر تخلفات صنوف بسیار بالاست و باید برخوردها با این افراد جدی باشد تا این روند تکرار نشود.

وی درباره برخورد با مالکانی که پس از دریافت اخطاریه مجدداً اقدام به واگذاری مغازه خود به صنوف مزاحم و اعمال‌قانون‌شده می‌کنند‌ نیز هشدار داد: طبق مصوبه جدید شورای اسلامی شهر در‌صورت اصرار مالکان مغازه‌ها برای واگذاری مغازه به کاسبانی که مشمول برخورد قانونی در حوزه مشاغل مزاحم و آلاینده می‌شوند تا ١٠برابر جرائم مصوب از مالکان اخذ خواهد شد؛ چون انصافا خارج از منطق است که شهرداری هزینه کند برای برخورد با صنوف غیر‌قانونی؛ اما مالکان با واگذاری مجدد تجاری‌هایشان این تلاش‌ها را نقش‌برآب کنند.

معاون خدمات و محیط‌زیست شهری شهرداری مشهد برای بهبود وضعیت منطقه٣ با توجه به گزارش شهردار منطقه قول مساعد داد و گفت: با واگذاری ١٧٠ گاری برای جمع‌آوری زباله موافقم؛ همچنین باتوجه به سرانه نامناسب منطقه در قیاس با سایر مناطق اولویت‌های تملک منطقه در سال جاری و سال٩٥ تامین اعتبار خواهد شد تا بتوان رضایت‌مندی بیشتری برای شهروندان رقم زد.

مدیریت پروژه بوستان بهار به منطقه٣ مشهد واگذار شود

در ادامه شهردار منطقه٣ مشهد نیز از کاستی‌های منطقه در حوزه جمع‌آوری خاک و نخاله، نظافت و رفت‌وروب و اعتبارات تملکی به‌عنوان مسائل مهم‌‌ پیش‌رو عنوان کرد و گفت: ورود شش‌صد هکتار اراضی بکر و دست‌نخورده ناحیه٤ به محدوده منطقه باعث کاهش بیش از ٤٠درصدی سرانه فضای سبز منطقه شده و درخواست جدی ما ارائه اعتبارات برای بهبود سیمای شهری در محدوده قرقی، مهرگان و جاده سیمان است.

علی یوسف‌زاده خواست تا مدیریت ساخت پروژه در بوستان بهار را نیز همانند تحویل فضای سبز این بوستان، به منطقه٣ واگذار کنند تا به‌صورت توأمان نگهداشت و توسعه فضای سبز را در دستور‌کار قرار دهند و در روند تکمیل پروژه تسریع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار