همزمان با دهه کرامت صورت گرفت؛
مدیر عامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و كمك به زندانیان نیازمند خراسان رضوی گفت: همزمان با دهه کرامت و در آستانه سالروز میلاد با سعادت امام رضا(ع) ۸۸ زندانی جرایم غیر عمد خراسان رضوی آزاد شدند.
کد خبر: ۸۲۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹ 24 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی جواد طوسی در گفتگو با شهرآرا، با بیان این خبر اظهار کرد: یکشنبه هفته جاری و همزمان با دهه کرامت، در مراسمی که با حضورجمعی از مسئولان در محل سالن اجتماعات زندان مرکزی مشهد برگزار شد، ٨٨ زندانی جرایم غیر عمد آزاد شدند.

وی افزود: بخشی از منابع مالی مورد نیاز برای پرداخت دیون این تعداد زندانی جرایم غیر عمد از محل اعتبارات ستاد دیه کشور و مشارکت خیرین و بخشی هم با تلاش خادمان بارگاه منور رضوی از محل گذشت شاکیان تامین شد.

مدیر عامل ستاد دیه خراسان رضوی با بیان اینکه آزادی ٨٨ زندانی جرائم غیرعمد استان در قالب طرح «یا ضامن آهو» انجام گرفته است، ابراز داشت: در این طرح با هماهنگی ستاد دیه استان، پرونده‌ های زندانیانی که به دلایل جرائم غیر عمد در زندان به سر می‌برند و توان پرداخت دیه ندارند، به گروه‌های سه نفره از خدمه و خدمتگزارانی که در امور وکالت و قضاوت سررشته دارند یا ریش سفیدان سادات خدمه و خدمتگزاران سپرده میشود و آن ها با بررسی و رایزنی ضمن حفظ حقوق شاکیان، زمینه آزادی زندانیان را فراهم می کنند.

وی ادامه داد: تا پایان دهه کرامت تعداد زندانیان جرایم غیر عمد که در قالب این طرح آزاد می شوند، به ١٠٠ زندانی خواهد رسید.

طوسی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون به جز این تعداد زندانی آزاد شده در دهه کرامت، ٣١٦ زندانی دیگر نیز از بند حبس رهایی پیدا کردند و امیدواریم این تعداد تا پایان سال به ٥٠٠ نفرافزایش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار