با حضور اساتید برتر خوشنویسی کشور
با حضور اساتید برتر خوشنویسی کشور نمایشگاه دوگانه‌های خط در موزه شهر سبزوار افتتاح شد.
کد خبر: ۸۲۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱ 25 August 2015
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد سبزوار در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه اظهار داشت: در این نمایشگاه 50 اثر از اساتید ممتاز و برجسته خوشنویسی سبزوار به نمایش عمومی درآمده است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه در حاشیه برگزاری سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) ایجاد شده است، تصریح کرد: همزمان با برگزاری این جشنواره پنج نمایشگاه خوشنویسی در سطح شهرستان افتتاح می‌شود.

طبسی با بیان اینکه نمایشگاه کلک خیال با 55 اثر از آثار فاخر برگزیدگان این جشنواره به صورت عمومی و در سطح شهرستان ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: نمایشگاه دیگری نیز در محل مجتمع اسرار سبزوار تحت عنوان کرشمه‌های نی با بیش از 32 اثر از آثار فاخر برگزیدگان جشنواره به نمایش عمومی درآمده است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه نیستان رضوی نیز به عنوان مهم‌ترین و اصلی‌ترین نمایشگاه این جشنواره در نگارخانه امیر شاهی مجتمع اسرار سبزوار ایجاد شده است، عنوان کرد: در این نمایشگاه نیز 50 اثر برگزیده از آثار برگزیده و منتخب خوشنویسان شرکت‌کننده در سیزدهمین جشنواره ملی رضوی به نمایش گذاشته شده است.

طبسی با اشاره به افتتاح نمایشگاه در حریم دوست در سالن شماره یک موزه شهر سبزوار یادآور شد: در این نمایشگاه نیز تعداد 60 اثر از هنرمندان شرکت‌کننده در جشنواره که به مرحله اول منتخبان راه پیدا کرده‌اند به نمایش گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه در حاشیه برگزاری این نمایشگاه‌ها کارگاه‌های آموزش خوشنویسی برگزار می‌شود، افزود: در آیین افتتاح این نمایشگاه‌ها استاد شیرازی، استاد امیرخانی و استاد عارف براتی دبیر انجمن خوشنویسان کشور نیز حضور داشتند.

وی با بیان اینکه بیش از 420 اثر از هنرمندان برجسته خوشنویسی کشور به جشنواره ملی خوشنویسی راه پیدا کرده است، گفت: از این تعداد 189 اثر توسط کمیته داوران جشنواره برگزیده شده است.

طبسی بابیان اینکه شرکت‌کنندگان در این جشنواره در پنج رشته شرکت و برگزیده شده‌اند، عنوان کرد: ما در هر رشته تعداد پنج برگزیده و پنج هنرمند قابل تقدیر داریم که به خاطر کثرت آثار در رشته نستعلیق تعداد برگزیدگان و و تقدیرشدگان در این رشته افزایش یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار