رئیس سازمان نظام پزشکی کشور مطرح کرد:
رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: توجه و ارتقای وضعیت پزشکان عمومی در اولویت برنامه‌های نظام پزشکی است.
کد خبر: ۸۴۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸ 28 August 2015
علیرضا زالی در مراسم بزرگداشت روز پزشک که در تالار ابن سینای مشهد برگزار شد، اظهار داشت: روز پزشک، تجلی التفاتات سیاستگذاران به این جامعه خدوم است و باید مطالبات و مسائل جامعه پزشکی بازخوانی شود.

وی در ارتباط با روزهای نه چندان خوش جامعه پزشکی بیان کرد: با وجود روزهای نه چندان خوش جامعه پزشکی، این سفید پوشان ایثارگر هم چنان به ارائه خدمات خود می پردازند و از کدورت های قدیمی رنج می برند.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور حمله‌ها به جامعه پزشکان را نارسا دانست و تصریح کرد: حمله‌ها به سوی جامعه پزشکان سرازیر است، اما پیکره پزشکان آن چنان استوار است که این حمله‌ها تاثیری بر آن ندارد و در عزم این جامعه خللی وارد نمی سازد.

زالی ادامه داد: صدمات حمله به جامعه پزشکی ابتدا متوجه بیماران و سپس متوجه جامعه پزشکی است و انتقادگران بی انصاف باید بدانند که رابطه بین بیمار و پزشک شالوده روش‌های تشخیصی است.

وی بی عدالتی در ارتباط با جامعه پزشکی را امری نمایان عنوان کرد و گفت: پزشکان تنها قشر تحصیل کرده ای هستند که به اجبار به مناطق محروم فرستاده می شوند و طرح اجباری یک ماهه اعزام و دستیاری برای آنان اعمال می شود که در این اجبار اکراه نهفته است و نهایت بی عدالتی تلقی می شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور پرداخت هزینه به پزشکان را یک قمار حرفه‌ای عنوان کرد و افزود: برای یک عمل جراحی سنگین به یک پزشک تراز اول تنها 220 هزار تومان داده می شود اما در صورت صدمه بیمار، دیه 150 میلیون تومانی در کمین پزشک است و این یک معادله حرفه‌ای به شمار می رود.

زالی خاطر نشان کرد: در دیدار جامعه پزشکان با مقام معظم رهبری، ایشان اصرار داشتند که برای لفظ جامعه پزشکی، از لفظ مقدس استفاده کنند و امام جمعه قم نیز پزشکان را قوم فاخر کشور می‌داند و فصل مشترک تمامی مراجع دینی در تکریم از پزشکان است.

وی انجمن پزشکان عمومی خراسان رضوی را از بهترین انجمن‌های پزشکی سراسر کشور دانست و تاکید کرد: انجمن پزشکان عمومی خراسان رضوی از بهترین انجمن‌های پزشکی سراسر کشور است و این بحث‌های صنفی از جمله استراتژیک ترین بحث های پزشکان است.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: تشکیل این انجمن ضروری بود، چرا که پزشکان عمومی، آسیب پذیرترین پزشک‌ها هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار