مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی:
مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی از احداث ایستگاه هواشناسی جاده‌ای در محور صعب‌العبور کاشمر به نیشابور در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶ 30 August 2015
مجید حبیبی در آیین افتتاح سامانه هواگوی کاشمر و ایستگاه هواشناسی خودکار کوهسرخ اظهار داشت: کاشمر با توجه به حضور زائران و مسافران در ایام مختلف سال در حوزه زیارت و از نظر تولید محصولات کشاورزی از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌طلبد که به لحاظ پیش‌بینی هواشناسی از امکانات و تجهیزات مناسبی برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی سامانه اطلاع‌رسانی هواگو از نیازها و ضروریات این شهرستان به لحاظ آگاهی شهروندان و مسافران از وضعیت آب و هوایی است، گفت: این سامانه تلفنی از جدیدترین سامانه‌هاست و به زودی با اضافه شدن بخش توصیه‌های کشاورزی استفاده‌کنندگان می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به تغییرات اقلیمی در سال‌های اخیر و لطمه زدن به بخش‌های مختلف به‌ویژه بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: با توجه به این مهم می‌طلبد که همواره بحث ارتقای اطلاع‌رسانی صحیح، سریع و به موقع در دستور کار قرار گیرد تا مردم در کوتاه‌ترین زمان ممکن از اطلاعات لازم در زمینه آب و هوایی و تغییرات جوی باخبر شوند.

وی با بیان اینکه در آینده‌ای نه چندان دور شاهد تحول در حوزه هواشناسی در خدمت به مردم خواهیم بود، تصریح کرد: حال که با وجود امکانات و فناوری‌های جدید خواسته‌های مردم از توان و ظرفیت هواشناسی ارتقا یافته است، تلاش می‌کنیم با سیاست‌های سازمان به سیستم‌های جدید در این حوزه مجهز شویم تا با استفاده از آن بتوانیم حجم داده‌های هواشناسی که بسیار زیاد هم هست را پایش و در اختیار مردم قرار دهیم.

حبیبی همچنین راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی خودکار در شهر ریوش مرکز بخش کوهسرخ را از نیازها و ضرورت‌های دیرینه این منطقه عنوان کرد و یادآور شد: تجهیزات و دستگاه‌های نصب شده در این ایستگاه دارای مزایای مطلوبی است که علاوه بر تحمل شرایط نامناسب آب و هوایی، دیرتر مستهلک می‌شود.

وی با بیان اینکه امکان اندازه‌گیری تمام پارامترها منطقه در ایستگاه هواشناسی خودکار در شهر ریوش وجود ندارد گفت: اطلاعات هواشناسی در حقیقت کمک به برنامه‌ریزی مسئولان منطقه و توزیع اعتبارات خشکسالی است.

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به صعب‌العبور بودن جاده کاشمر به نیشابور و ضرورت احداث ایستگاه هواشناسی جاده‌ای در این محور گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی خشن در فصل زمستان در این محور، تلاش می‌کنیم راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی در این جاده را پیگیری کنیم.

فرماندار کاشمر نیز در ادامه این مراسم با تقدیر از تلاش‌ها و خدمات انجام شده هواشناسی خراسان رضوی در حوزه زیربنایی و روبنایی گفت: خوشبختانه در این حوزه شاهد تحول چشمگیر در هواشناسی خراسان رضوی و حرکت به سمت توسعه و رسیدن به قله تکنولوژی هستیم.

مهدی فروزان با بیان اینکه ادارات هواشناسی از دستگاه‌های پیشگام در عرصه خدمت به مردم هستند خاطرنشان کرد: نصب و راه‌اندازی پیشرفته‌ترین دستگاه‌هایی که در سال‌های اخیر در ایستگاه‌های هواشناسی انجام شده نشان از زحمات و تلاش‌های مجموعه هواشناسی در ایستگاه‌های مختلف در سراسر نقاط استان دارد.

وی، نبود هواشناسی جاده‌ای در محور کاشمر به نیشابور را از نیازهای ضروری به‌ویژه در فصل زمستان عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه مسیر این جاده در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و شرایط جوی آن در ایام زمستان با سایر نقاط شهرستان متفاوت است می‌طلبد که در مورد راه‌اندازی و فعال کردن ایستگاه هواشناسی جاده‌ای اقدام و گام اساسی صورت گیرد.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه تلاش می‌کنیم اعتبار لازم برای راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی جاده‌ای را تأمین کنیم یادآور شد: امیدواریم با اختصاص اعتبار مورد نیاز بتوانیم شاهد آغاز عملیات اجرایی آن در سال آتی باشیم.

فروزان همچنین استقرار ایستگاه هواشناسی مستقل در بخش کوهسرخ را از ارزوهای دیرینه مردم کوهسرخ دانست و اظهارداشت: با توجه به اینکه بخش کوهسرخ یکی از سردترین نقاط خراسان رضوی است، اطلاع و آگاهی مردم از وضعیت آب و هوایی کمک خوبی به آنها خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار