خطیب جمعه چناران:
خطیب جمعه چناران گفت: اتفاقات مرگبار متعدد در مراسم حج تمتع و کشته شدن هزاران نفر در این مراسم، کفایت و توانایی مقامات آل‏ سعود در اداره یکی از بزرگترین تجمع‏‌های مسلمانان را با تردید مواجه کرده است.
کد خبر: ۹۶۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷ 18 September 2015
حجت‌الاسلام مظفر تاجی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته جمعه چناران، با اشاره به هفته دفاع مقدس اظهار داشت: هشت سال دفاع‌مقدس، حادثه‏‌ای سرشار از صحنه‏‌ها و لحظات ماندگار که نشأت‏ گرفته از باورها و ارزش‏‌های اسلامی جوانان این مرز و بوم است و نشر گوشه‏‌ای از فرهنگ و ارزش‏‌های دفاع مقدس برای نسل کنونی ضروری است که دوران جنگ را ندیده و حس نکرده‏‌اند.

وی افزود: هفته دفاع مقدس، فرصت مغتنمی برای بازخوانی جنگ تحمیلی و بررسی چگونگی تبدیل شدن این جنگ به دفاع مقدس و دستاوردهایی است که تا به امروز در پرتو آن نصیب ملت ایران و جبهه حق‏ طلبان عالم شده است.

تاجی ادامه داد: رزمندگان اسلام با درس‏‌هایی که از قرآن فرا گرفته بودند، اعتقاد راسخ داشته و در عمل نیز پایبند به این بودند که به یکدیگر مهر و محبت بورزند و اخوت و همدلی را پیشه ساخته و تا آخرین نفس برای یکدیگر در صحنه‏‌های نبرد فداکاری و ایثار کنند.

امام جمعه چناران به آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: بازگشایی مدرسه‌ها تنها برای این اهمیت ندارد که دانش آموز باسواد می‌شود یا چیزهای بیشتری یاد می‌گیرد، بلکه آنچه مدرسه‌ها را در جامعه مهم جلوه می‌دهد، نقش و کارکرد آنهاست.

وی بیان داشت: مدارس در پیشرفت، رشد و توسعه جوامع، نقش مهمی برعهده دارند و سرنوشت هر کشور بسته به کیفیت و محتوای آموزشی و پرورشی آن است چون مردان و زنانی که می‌خواهند فردای یک کشور را بسازند، از مدرسه‌های آن برخواهند خاست.

تاجی به حادثه سقوط جرثقیل در مکه مکرمه نیز اشاره و تصریح کرد: اتفاقات مرگبار متعدد در مراسم حج تمتع و کشته شدن هزاران نفر در این مراسم، کفایت و توانایی مقامات آل‏ سعود در اداره یکی از بزرگترین تجمع‏‌های مسلمانان را با تردید مواجه کرده است.

وی افزود: حضور میلیونی مسلمانان مشتاق از گوشه و کنار جهان و برپایی مراسم باشکوه عملیات حج تمتع در روزهایی خاص، نیازمند مدیریتی بالا و توانمندی گسترده است که به نظر می‏‌رسد خاندان حاکم عربستان از توانایی لازم برای انجام چنین مراسمی‏ ناتوان است.

امام جمعه چناران به تعرض رژیم صهیونستی به مسجد الاقصی اشاره کرد و بیان داشت: آنچه نباید هرگز فراموش شود، این است که مسجدالاقصی هم‏چنان خط قرمز امت اسلام تلقی می‏‌شود و تا نابودی اسرائیل به‏ عنوان مسئله اول جهان اسلام مطرح بوده و خواهد بود.

وی افزود: آنان‏ که به‏ دنبال آن هستند تا با سیاست‌های شوم استکباری و ایجاد نزاع‌ها و حساسیت‌های قومی و مذهبی، افکار عمومی جهان اسلام را از مسئله فلسطین و قدس شریف، به مسائل انحرافی دیگری جهت بدهند باید بدانند که همواره آب در هاونگ کوبیده و به فضل الهی ره به جایی نخواهند برد.

تاجی همچنین ضمن تسلیت رحلت آیت‌الله خزعلی عضو خبرگان رهبری گفت: بارزترین جنبه سیاسی شخصیت آیت‌الله خزعلی حضور مستمر و شایان در نهضت اسلامی امام خمینی(ره) بود.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی وی مسئولیت‌هایی نظیر عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی و عضویت در مجلس خبرگان رهبری به نمایندگی از مردم خراسان رضوی را بر عهده داشته است.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار