رئیس اتحادیه سراجان مشهد:
رئیس اتحادیه سراجان مشهد گفت: رکود بازار سبب تعطیلی مغازه‌ها شده است به طوری که از هر سه تا چهار مغازه یک مغازه تعطیل شده و افراد بیکار شده‌اند.
کد خبر: ۹۸۳۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶ 21 September 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی حمیدرضا پرهیزگار امروز در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به رکود بازار کیف، اظهار کرد: موقعیت کشور ما در زمینه تولید کیف مناسب است اما تخلفاتی که در صندوق‌ها و بانک‌ها صورت می‌گیرد و همچنین ایراداتی که به گمرک وارد است توان رقابت را از کشور ایران و چرم مشهد گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه چرم مشهد توان رقابت با چرم ایتالیا را دارد، تصریح کرد: اگر دولت جلوی سودجویی برخی افراد را بگیرد تولیدکننده چرم مشهد به راحتی با تولیدکنندگان ایتالیا که بهترین چرم‌ها را تولید می‌کنند، رقابت می‌کند.

رئیس اتحادیه سراجان مشهد به مشکلات تولیدکنندگان اشاره کرد و بیان داشت: در کشور چین به تولیدکنندگان وام دو درصد می‌دهند تا اجناس خود را به فروش رسانده و به دیگر کشورها صادر کنند اما در ایران وام‌هایی که به تولیدکننده داده می‌شود اگر از سوی بانک باشد نرخ 42 درصد و اگر از صندوق باشد سود 54 درصد به آن تعلق می‌گیرد.

پرهیزگار با بیان اینکه هنوز اجناس قاچاق در بازار به فروش می‌رسد، بیان کرد: مشکلات قاچاق، سود بانک‌ها و صندوق‌ها سبب رکود بازار شده است به طوری که تولیدکنندگان اجناس خود را نیم‌بها به فروش رسانده تا بتوانند هزینه وام‌های خود را پرداخت کنند.

وی در ارتباط با حضور در نمایشگاه‌ها، عنوان کرد: در نمایشگاه بین‌المللی امسال تمامی فروشندگان در روزهای آخر اجناس خود را حراج کردند تا دچار زیان نشوند.

گلایه از افزایش چندبرابری نرخ مالیات

رئیس اتحادیه سراجان مشهد مشکل دیگر تولیدکنندگان را افزایش مالیات عنوان کرد و افزود: مالیات باید از تولیدکنندگان و فروشندگان دریافت شود اما افزایش چندبرابری مالیات نسبت به سال‌های قبل ظلم بزرگی به تولیدکننده و فروشنده است زیرا با این رکود شدید حاکم بر بازار آنان توان پرداخت این مبلغ مالیات را ندارند.

پرهیزگار در پایان یادآور شد: رکود بازار سبب تعطیلی مغازه‌ها شده است به طوری که از هر سه تا چهار مغازه یک مغازه تعطیل شده و افراد بیکار شده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار