با هزینه بیش از 30 میلیارد ریال و با حضور معاون رئیس جمهوری؛
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از تدوین و تصویب چهار سند برای ارتقای کیفیت زندگی مردم در دولت یازدهم خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۵ 15 October 2015
معصومه ابتکار عصر پنجشنبه در مراسم افتتاح طرح های زیست محیطی شهر مشهد افزود: این سندها در چهار موضوع برنامه های توسعه فضای سبز، حمل و نقل، پسماند و کاهش بقایای سم و کود در فرآورده های غذایی تدوین شده است.


وی گفت: ارتقای شاخص های کیفیت زندگی باید در دستور کار تمام مسئولان باشد تا سلامت، نشاط، پویایی و شکوفایی در شهرها ملموس شود.
ابتکار اظهار کرد: نسل آینده و کودکان حق دارند در محیطی سالم زندگی کنند و این هدف گذاری و کاهش آلودگی هوا باید از کلاشهر مشهد آغاز شود.
وی با تاکید بر کاهش تولید گازهای گلخانه ای افزود: کاهش تولید این گازها منجر به کاهش آلودگی هوا و جلوگیری از هدر رفت انرژی می شود.
معاون رئیس جمهوری ادامه داد: مشهد باید در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش تولید گازهای گلخانه ای گام های اساسی بردارد.
ابتکار با بیان اینکه کیفیت هوای شهر مشهد از سال 1392 رو به بهبود است اظهار کرد: گرچه کاهش آلودگی هوا امری تدریجی است ولی تغییرات مثبتی در شاخص های آلودگی هوای مشهد وجود دارد که حاصل کار جدی و پویای دستگاه های مرتبط است .
وی با اشاره به گذشت یکسال از فعالیت مرکز پایش آلاینده های زیست محیطی مشهد افزود: این مرکز الگوی مشارکت دولت و شهرداری ها برای ارتقای شاخص کیفی زندگی در کلانشهر ها است که در کلانشهرهای دیگر نیز باید پیاده شود.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه داشتن شهرهای شکوفا یکی از محور های 17 گانه اهداف توسعه پایدار کلانشهرهای دنیاست گفت: شوراهای اسلامی شهر و شهرداریها باید برای ارتقای کیفیت زندگی در شهرها برنامه ریزی کنند.
استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم اظهار کرد: در سال همدلی و همزبانی شاهد خدمت صادقانه در همه بخش های کشور هستیم.
علیرضا رشیدیان گفت: این خدمت به خصوص در موارد مربوط به سلامت مردم جدی تر و ملموس تر است.
وی افزود: هیچ کاری در نظام جمهوری اسلامی جز با همکاری مردم و دولت محقق نمی شود.
رشیدیان گفت: در خراسان رضوی و کلانشهر مشهد اقدامات خوبی در زمینه توسعه فضای سبز انجام شده و سازمانهای متعدد مردم نهاد در عرصه محیط زیست این استان فعالیت می کنند.
در این مراسم پنج طرح محیط زیست شهری مشهد با هزینه بیش از 30 میلیارد ریال با حضور معاون رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار