مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: با تلاش و مجاهدت های پرسنل این سازمان در طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۰ حریق در سطح شهر مشهد اطفا شد.
کد خبر: ۱۲۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۳ 11 March 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی حسن جعفری بیان کرد: آتش نشانان این سازمان در طی این مدت ۴۲ مورد عملیات امداد و نجات مشهد انجام دادند که تعداد ۲۰ عملیات به منظور اطفای حریق، ۲۰ عملیات در راستای کمک به حادثه دیگان و دو عملیات نیز به منظور پیشگیری از حریق بوده است.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته همچنین تعداد ۲ هزار و ۲۰۰ تماس تلفنی با مرکز فرماندهی آتش نشانی مشهد گرفته شده است که متاسفانه بخشی از آن مربوط به مزاحمان تلفنی و بخشی دیگر نیز مربوط به سوال و جواب های کارشناسان به ابهامات ایمنی بوده است.

وی بیشترین علل وقوع حریق مربوط به نشت گازهای قابل اشتعال و اتصال سیم برق دانست و افزود: بیشترین علت حادثه نیز محبوس شدن افراد در آسانسور و منزل گزارش شده است.

جعفری بیان کرد: حضور به موقع و تلاش آتش نشانان در طی این مدت موجب نجات جان ۳۸ نفر از شهروندان شد و یک مجروح بر جای گذاشت.

نجات ساکنان یک مجتمع مسکونی در مشهد

جعفری با بیان اینکه با وقوع آتش سوزی در یک مجمتع مسکونی در خیابان یوسفیه در روز گذشته تعداد بیش از ۲۰ نفر از ساکنان این مجمتع در میان انبوهی از اتش و دود محبوس شده بودند افزود: در این حادثه که روز گذشته اتفاق افتاد و منجر به فرار ساکنان این مجتمع به پشت بام شد ماموران آتش نشانی با وجود محدودیت ترافیکی در معبر کم عرض و عدم موفقیت برای بهره گیری از نردبان نجات اما در عملیاتی موفقیت آمیز جان این شهروندان را نجات دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار