مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت:بیش از ۵۰ درصد از کتابخانه‌های عمومی استان فرسوده است.
کد خبر: ۲۸۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶ 27 April 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی حسین اکبری در گفت‌و‌گو با تسنیم، اظهار داشت: پیشینه تاریخی خراسان بزرگ در بحث کتاب و کتابخوانی این نبوده است، چرا که خراسان سرزمین فرهنگی و مفاخربزرگ بوده ولی در دهه‌های اخیر عوامل مختلفی بر کاهش سرانه مطالعه تاثیرگذار بوده است.

اکبری با اشاره به جایگاه استان در کشور بیان کرد: با توجه به سه شاخص کشوری متراژ، تعدادکتب و تعداد عضویت متاسفانه خراسان رضوی حداکثر در رتبه 22 کشور قرار دارد که نیاز به تلاش بیشتری جهت ارتقاء آن مشهود است.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های آستان قدس سهم بسزایی در زمینه رشد و پیشرفت فرهنگ کتاب و کتابخوانی استان داشته است، افزود: وجود کتابخانه‌های آستان قدس رضوی مزیت خوبی برای استان است لیکن توجه و برنامه‌ریزی در ارتباط با توسعه و تجهیز کتابخانه‌های استان باید انجام شود.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان تصریح کرد: متاسفانه بیش از نیمی از کتابخانه های استان دارای بافت فرسوده است که نیاز به بازسازی و تعمیرات دارند و در قالب طرحی که به استانداری ارائه شده است بنا داریم در هرسال بین 5 تا10 باب کتابخانه در خراسان رضوی بازسازی شود.

اکبری عنوان کرد: در بحث تجهیز منابع کتابخانه‌ها نیز کمبودهایی مشاهده می‌شود که نیازمند بودجه و اعتبارات خاص است و قرار بر این شده تا از محل اعتبارات نمایشگاه بین المللی کتاب اعتباراتی به این بخش تخصیص یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار