حسینی با بیان اینکه تعلیم و تربیت عاملی کلیدی برای رشد جامعه است، عنوان کرد: تربیت دانشآموزان در مدارس و تالیف کتابهای مدارس نقش اساسی در توسعه و پیشرفت کشور دارد که در همین راستا بسیاری از کارشناسان عامل توسعه و پیشرفت ژاپن را تعلیم و تربیت میدانند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با تاکید بر اینکه معلم در جوامع پیشرفته از احترام بسیاری برخوردار است، خاطرنشان کرد: هیچ برنامهریزی برای آینده کشورها بدون توجه به تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش اتفاق نمیافتد و معلم عامل اصلی تربیت جامعه است، همچنین نبود توجه به تعلیم و تربیت در هر کشوری سبب سقوط کشورها میشود.
وی با اشاره به اینکه سرمایهگذاری در آموزش و پرورش مصرف نیست بلکه ایجاد فرصتی برای پیشرفت جامعه است، تاکید کرد: در حال حاضر ما چارهای برای پیشرفت کشور جزء ارتقای نظام تعلیم و تربیت نداریم و فردای جامعه امروز مدارس است و به عبارتی معلمان جعبه سیاه جامعه هستند.
حسینی، زمینهسازی استفاده تشکیلاتی از گنجینه مدیریتی پس از انقلاب را مهم دانست و اظهار کرد: معلمان برجسته با تجربیات ارزشمندی پس از انقلاب وجود دارد که میتوانند در بسیاری از امور به تعلیم و تربیت کمک کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی جامعه ایران را جامعهای پروژهای دانست و تصریح کرد: جامعه ایران تبدیل به جامعهای کوتاه مدت شده و در این جامعه باید فقط در حال اجرای پروژهها باشیم که هیچ فایدهای برای آینده کشور ندارد و فقط پاسخگو نیازهای روز خواهد بود.
حسینی اظهار کرد: برای استفاده از گنجینه معلمان خراسان رضوی اقداماتی انجام میشود و معلمان ارزشمند پس از انقلاب برای مشاوره با مدیران و مشورت در تصمیمگیریها استفاده میشود.
وی عنوان کرد: 37 هزار دانشآموز امسال در جشنواره شهید پژوهی شرکت کردند، 480 مقاله ارائه شده و همچنین توجه به قرآن و نماز از مسائل مهم مورد توجه در مدارس برای سال تحصیلی 93-94 است.