استاندار خراسان رضوی گفت: هم اکنون 3.6 درصد از منابع کشور در اختیار بانک‌های خراسان رضوی است.
کد خبر: ۴۶۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱ 11 June 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در جلسه هم‌اندیشی بانک‌های استان اظهار کرد: نسبت مصارف به منابع در بانک‌های تخصصی و تجاری استان 76 درصد است که با توجه به وجود منابع آزاد نزد بانک‌ها، این رقم باید به 85 درصد ارتقا یابد.

وی با اشاره به تدوین سند اقتصادی استان، افزود: بانک‌ها باید نسبت پرداخت تسهیلات در بخش‌های مختلف صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات را تعیین و هدف‌گذاری کنند که تا پایان سال به اهداف تعیین‌شده دست یابند.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر بهره‌گیری بهینه و هدایت منابع مالی موجود برای خروج غیرتورمی از رکود تاکید کرد: یکی از راهکارهای تحقق این مهم، ارتقای نسبت مصارف به منابع به نفع بخش تولید است.

رشیدیان خاطرنشان کرد: هم اکنون 3.6 درصد از منابع کشور در اختیار بانک‌های خراسان رضوی است که به‌منظور استفاده بهینه و بهره‌وری هر چه بیشتر از این منابع، اجرای طرح‌های دارای توجیه فنی و اقتصادی، تکمیل طرح‌های نیمه تمام، طرح‌های توسعه‌ای و پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به واحدها و بنگاه‌های تولیدی مولد و اشتغالزا در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به محدودیت منابع دولتی خواستار مشارکت جدی بانک‌ها در طرح‌های اقتصادی استان شد و اظهار امیدواری کرد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامگذاری شده، شاهد توسعه همه‌جانبه استان باشیم.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: مانده سپرده نزد 29 بانک دولتی، خصوصی و سه موسسه مالی و اعتباری مجاز استان پایان اسفند سال گذشته، 33 هزار و 441 میلیارد تومان بود که نسبت به سال قبل آن 36.5 درصد رشد داشته است.

رضا جمشیدی افزود: تسهیلات پرداخت شده در اسفند‌ماه سال گذشته 25 هزار و 399 میلیارد تومان بود که نسبت به سال قبل آن 22.2 درصد رشد داشته است.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار خراسان رضوی مطالبات بانک‌ها را در پایان سال گذشته 5.23 درصد اعلام و اظهار کرد: این رقم در مقایسه با کشور بسیار پایین‌تر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار