چه کسی پاسخگوست؟!
شرکت سهامی تبرک در حالی همچنان اقدام به بازخرید سهام خود می کند که تعهدی در قبال تاخیر شرکت در بازپرداخت سررسید های حواله 7 ماهه ندارد!
کد خبر: ۴۹۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵ 18 June 2015

به گزارش تابناک خراسان رضوی شرکت سهامی تبرک اواسط سال گذشته اقدام به فروش سهام در بین شهروندان کرد.

این شرکت در طی مدت کوتاهی بیش از 13 هزار سهامدار جمع آوری کرد که به گفته مسئولان شرکت بیش از 300 میلیارد توان نیز نقدینگی جمع آوری شد.

اما داستان فروش سهام به شهروندان دوام چندانی نداشت و دادستان مشهد در یک اقدام ضربتی و قاطع ، جلوی خرید و فروش سهام توسط این شرکت را گرفت و حساب های بانکی این شرکت را نیز مسدود کرد.

پس از تعیین تکلیف دادستان مشهد برای بازخرید سهام فروخته شده توسط این شرکت به شهروندان شرکت تبرک چند ماهی است که اقدام به بازخرید سهام کرده است.

اما نکته ای جالب در بازخرید برگه های سهام سهامداران توسط این شرکت در حال انجام است و اینگونه به نظر می رسد که دادستان مشهد نیز متوجه آن نشده است.

این شرکت در برگه های حواله 7 ماهه ای که به سهامداران خود می دهد حق هرگونه اعتراضی را از متعهد سلب و در برابر آن شرکت هیچ گونه تعهدی (به سبب عدم پایبندی به موضوع قرارداد) را برای خود قائل نشده است!

به عبارت دیگر سهامدار که سهام خود را پس داده و تنها یک برگه دریافت کرده و متعهد می شود دیگر نمی تواند اعتراضی به شرکت داشته باشد اما شرکت در برابر آن تها خود ار ملزم به بازپرداخت با نرخ 25 تومان و نرخ سود مصوب بانک مرکزی کرده است!

یعنی در تعهد نامه مذکور علی رغم ذکر این نکته که سهامدار حق اعتراض ندارد آمده اما در برابر این نکته که شرکت ممکن است در سررسید نتواند مبلغ حواله را پرداخت کند ذکر نشده است!

معمولا در هر قراردادی که به امضای دو طرف می رسد هر یک از طرفین تعهداتی را قبول کرده و در صورت عدم پایبندی به تعهد، جریمه و یا مرجعی به جهت رسیدگی اعتراض طرف مقابل ذکر می شود.

مشخص نیست شرکت تبرک بر اساس چه اصول و قواعدی اقدام به ارائه برگه های رسید فوق به سهامداران کرده است و جالب تر اینکه این بار همگان نیز در برابر آن سکوت اختیار کرده اند!

چند روز پیش شرکت تبرک اعلام کرد در خرداد ماه نمی تواند در سررسید های مقرر پول سهامداران را پس بدهد...

زهرا بهمن زاده - تابناک خراسان رضوی


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار