استاندار خراسان رضوی در بازدید از کارگاه کتابت بزرگترین قرآن جهان در مشهد این اقدام ارزنده را مایه افتخار ایرانیان و جهان اسلام عنوان کرد.
کد خبر: ۴۹۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۸ 18 June 2015
علیرضا رشیدیان با حضور در کارگاه استاد اسماعیلی قوچانی کاتب بزرگترین قرآن جهان در مشهد اظهار کرد: زیبایی و شکوه ظاهری این اثر هنری و حضور تعدادی از جوانان برای انجام کار تذهیب این قرآن نفیس بدون هیچ گونه چشم داشت مادی باعث افتخار و خوشبختی است.

وی با بیان اینکه خطاطی یک هنر اصیل در بین ایرانیان است افزود: استاد اسماعیلی قوچانی با تربیت و آموزش جوانان علاقمند و هنرمند زمینه تداوم این هنر قدیمی را فراهم کرده است.

گفتنی است استاندار خراسان رضوی به پاس تلاش های انجام شده در راستای تذهیب و کتابت بزرگترین قرآن جهان در مشهد و توسط استاد اسماعیلی قوچانی و شاگردانش با قول مساعد در راستای اعزام این افراد به عتبات عالیات همچنین نشان استادی را به اسماعیل قوچانی اهدا کرد.

بزرگ ترین قرآن جهان

کار کتابت بزرگترین قرآن جهان به ابعاد ۲ و نیم متر در یک متر و ۷۵ سانتی متر از ۶ سال گذشته توسط استاد «علی اکبر اسماعیلی قوچانی» به همراهی تعدادی از شاگردانش و ۳۰ بانوی تذهیب کار آغاز شده است.

صفحات این اثر قرآنی چرم مانند و قابل شستشو است و رنگ های به کار رفته در این قرآن ثابت است.

استاد اسماعیلی قوچانی در این رابطه بیان کرد: هنرمندانی که در تذهیب این اثر با بنده همکاری داشتند تنها از روی عشق و ذوق در این مدت مرا همراهی کردند و هیچ دستمزدی بابت تذهیب این قرآن دریافت نکردند.

وی با بیان اینکه این قرآن دارای ۶۵۰ صفحه است گفت: این اثر نفیس قرآنی مانند قرآن های معمولی در هر صفحه ۱۵ سطر دارد که دو سطر اول، وسط و آخر هر صفحه معمولی آن به خط ثلث و باقی سطرها به خط نسخ خوشنویسی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار