فرماندار قوچان گفت: بانوان می‌توانند با حفظ حجاب در مسئولیت‌های اجتماعی حضور داشته باشند و از این طریق از آسیب‌های مختلف مصون بمانند.
کد خبر: ۶۱۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۷ 13 July 2015
علیرضا قامتی در نشست روز ملی عفاف و حجاب در جمع بانوان محجبه ادارات و سازمان‌های قوچان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: رژه بانوان محجبه قوچانی یک حرکت نمادین برای اعلام و تبیین جایگاه یک زن ایرانی -اسلامی بوده و زن می‌تواند حجاب و عفاف خود را در کنار کار و تلاش در سطح جامعه حفظ کند.

وی با بیان اینکه زن ایرانی باید در تمام ادوار تاریخ به خود ببالد، گفت: تاریخ اسلام در حوزه ایران‌شناسی نشان می‌دهد یک زن ایرانی همیشه عفت، متانت و حجاب خود را حفظ و در کنار مرد خانواده می‌تواند نقش‌آفرینی مؤثری در سطح جامعه داشته باشد.

رئیس شورای اداری قوچان با اشاره به این مطلب که در شرایط امروز جامعه جهانی کشورهای مدعی توسعه یافتگی خود را یکی از حامیان اصلی دفاع از جایگاه حقوق زنان می‌دانند، تصریح کرد: آیا استفاده از وجود یک زن به عنوان کالا در کشورهای مدعی، توسعه یافتگی محسوب می‌شود یا حرمت دادن به عفت و حجاب زن در یک جامعه ایرانی؟

وی تأکید کرد: توسعه یافتگی به اقتصاد، ایمان و حرف نمی‌شود و کشورهای مدعی توسعه یافتگی زن را به عنوان کالا در ویترین قرار می‌دهند، در صورتی که جوانان این مرز و بوم با جانفشانی خود برای حفظ عفاف، حجاب و عزت ناموسشان از جان خود گذشتند.

قامتی ارزش انسان را به انسانیت وی برشمرده و یادآور شد: حقوق برابری زن در جامعه مطرح است و برتری یک زن نسبت به مرد در این بوده که یک پدر هیچ گاه نمی‌تواند عاطفه مادری داشته در صورتی که زن می‌تواند در خانواده دارای نقش پدر و مادر باشد.

وی بیان کرد: امروز جامعه زنان اثبات کردند که می‌توانند با ورود به هر حوزه‌ای با رعایت دقت و صیانت، جایگاه مسئولیتی خود را در سطح جامعه و خانواده به درستی ایفا کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار