شهردار منطقه 2 مشهد گفت: سال گذشته 15 پارک محلی و خطی در منطقه 2 مشهد احداث‌ شده است.
کد خبر: ۹۳۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳ 13 September 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی محمدرضا قلندر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در ارتباط با توسعه فضای سبز منطقه 2 شهرداری شهر مشهد اظهار کرد: در حوزه‌های مختلف، سیاست ویژه شهرداری و شورای شهر مشهد توجه ویژه به حاشیه شهر و سکونتگاه‌های غیررسمی است.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات مورد توجه در سطح منطقه 2 بحث پروژه‌های فضای سبز است، افزود: هر زمینی را که در سطح منطقه امکان تملک داشته باشد آن را توسط شهرداری تملک کرده و پارک‌های محلی را در سطح منطقه احداث می‌کنیم که بر همین اساس در سال گذشته 15 پارک محلی و خطی در منطقه 2 شهر مشهد احداث کردیم.

قلندر در مورد سرانه فضای سبز منطقه 2 بیان کرد: سرانه فضای سبز منطقه 2 شهر مشهد کمتر از سه متر مربع بوده که خوشبختانه امروز به 3.4 متر رسیده که باز هم به دنبال افزایش آن هستیم.

شهردار منطقه 2 ادامه داد: جمعیت منطقه 2 حدود 500 هزار نفر است که اگر ما بخواهیم یک متر سرانه فضای سبز منطقه را افزایش دهیم نیازمند احداث 50 هکتار فضای سبز شهری هستیم و اگر بخواهیم سرانه منطقه 2 شهرداری مشهد به سرانه متوسط شهر مشهد برسد باید 500 هکتار فضای سبز در سطح منطقه ایجاد شود که این موضوع با توجه به بافت شهری منطقه غیرممکن است.

قلندر تصریح کرد: اما با همه این شرایط تلاش می‌کنیم بتوانیم با ایجاد بوستان‌های محلی به‌ ویژه در حاشیه شهر مشهد فضای سبز منطقه 2 شهر مشهد را افزایش دهیم.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از اقدامات ما اصلاح روشنایی بوستان‌های محلی است که این مهم در حال انجام است و از طرفی شهروندان باید بدانند که هزینه‌های برق، آب و گاز پارک‌های محلی توسط شهرداری مشهد پرداخت می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار